Gå til innhold

Revolusjon innenfor Liberalismen og statsfiendtlighet. Norge sin rett til å borre olje på norsk sokkel er like stor som Nord-Korea sin.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mye av det du kommer med er ikke tolkninger, det er påstander. Det er noe helt annet. Du tar utgangspunkt som regelrett er feil. Da til dømes med hvem som 'eier' kroppen din.

Det er uriktig. Det er egentlig jeg som eier kroppen min, men det er noen på stortinget som mener at jeg ikke gjør dette. De sier det ikke, men de lovfester (og har lovfestet ting) som indirekte peker på at de tror de har rett til å bestemme over min kropp og hva jeg skal putte i den.

 

Du kan mene at dette er feil til du blir blå. Men jeg står altså fast ved dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er uriktig. Det er egentlig jeg som eier kroppen min, men det er noen på stortinget som mener at jeg ikke gjør dette. De sier det ikke, men de lovfester (og har lovfestet ting) som indirekte peker på at de tror de har rett til å bestemme over min kropp og hva jeg skal putte i den.

 

Du kan mene at dette er feil til du blir blå. Men jeg står altså fast ved dette.

 

Hvem er disse på Stortinget som har bestemt dette? Eier dem seg selv? Er det noen som eier noe?

Du må gjerne bevise eierskapet, at du ikke får lov til å gjøre som du ønsker er ikke gyldig motargument, siden det har blitt brukt tidligere. Viss det er sånn at det finnes noen på Stortinget som mener du ikke eier din egen kropp, kan dem da i praksis gjøre det dem vil med deg?

Lenke til kommentar

Hvem er disse på Stortinget som har bestemt dette? Eier dem seg selv? Er det noen som eier noe?

Det er disse som skal bestemme hva vi skal og ikke skal drikke, spise, røyke osv.

De tror de eier oss. Eller de mener at de eier oss. De eier oss ikke, men de kan bestemme over oss som om vi er slavene til disse, da de kan straffe oss med bøter og fengselsstraff dersom vi ikke behandler kroppen vår slik de vil at vi skal behandle den.

 

Du må gjerne bevise eierskapet, at du ikke får lov til å gjøre som du ønsker er ikke gyldig motargument, siden det har blitt brukt tidligere. Viss det er sånn at det finnes noen på Stortinget som mener du ikke eier din egen kropp, kan dem da i praksis gjøre det dem vil med deg?

De kan i praksis redusere min frihet til å spise, drikke, røyke, og sprøyte inn i min egen kropp. Og de kan redusere min bevegelsesfrihet, osv osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er disse som skal bestemme hva vi skal og ikke skal drikke, spise, røyke osv.

De tror de eier oss. Eller de mener at de eier oss. De eier oss ikke, men de kan bestemme over oss som om vi er slavene til disse, da de kan straffe oss med bøter og fengselsstraff dersom vi ikke behandler kroppen vår slik de vil at vi skal behandle den.

 

De kan i praksis redusere min frihet til å spise, drikke, røyke, og sprøyte inn i min egen kropp. Og de kan redusere min bevegelsesfrihet, osv osv.

 

Staten eier ikke deg mer enn foreldre eier sine barn. Dem bestemmer ikke hva du skal og skal ikke spise, du kan gå på butikken og velge dette selv. Dem bestemmer hva som er lov og ikke, en himmelvid forskjell. Det er 'vanlige' mennesker som sitter på Stortinget, så viss dem eier oss, hvem eier dem? Der er ingen eierforhold i fra Erna og opp i mot meg, om Erna ber meg gjøre noe har hun ingen makt til å gjøre noe med min kropp. Faktisk er det straffbart om hun hadde gjort det. Slik hadde det ikke vært om hun hadde eigd den.

 

Det finnes lover for hva du har lov å gjøre og ikke lov å gjøre. Det betyr ikke at dem eier kroppen din. Du kan gladelig reise til utlandet å gjøre bort i mot hva du måtte ønske der. For også komme hjem og dem ikke har hjemmel til å straffe deg for det. Men akkurat der finnes unntak.

Lenke til kommentar

Påstanden er at alle offentlige tjenester er mindre effektive enn private tjenester.

 

 

At det er sannhet i dette kan diskuteres, jeg er forsåvidt enig i at mange offentlige prosseser kunne vært gjort mer effektivt privat. Men betyr nødvendigvis dette at dem blir utført bedre?

 

Uttalelsen kom etter en udokumentert påstand om at offentlige bilmekanikere var mindre effektive enn private. Etter forespørsel på dokumentasjon kom påstanden generelt.

 

Dette ønsker jeg gjerne utfyllende dokumentasjon på.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Påstanden er at alle offentlige tjenester er mindre effektive enn private tjenester.

 

 

At det er sannhet i dette kan diskuteres, jeg er forsåvidt enig i at mange offentlige prosseser kunne vært gjort mer effektivt privat. Men betyr nødvendigvis dette at dem blir utført bedre?

 

Uttalelsen kom etter en udokumentert påstand om at offentlige bilmekanikere var mindre effektive enn private. Etter forespørsel på dokumentasjon kom påstanden generelt.

 

Dette ønsker jeg gjerne utfyllende dokumentasjon på.

Hvilke av de tro du vil være mest effektiv av de to? Han som får betalt uavhengig av hvor rask han er og hvor godt arbeid han gjør, eller han som må gjøre et godt arbeid avhengig av hvor rask han er?

Lenke til kommentar

 

 

Påstanden er at alle offentlige tjenester er mindre effektive enn private tjenester.

 

 

At det er sannhet i dette kan diskuteres, jeg er forsåvidt enig i at mange offentlige prosseser kunne vært gjort mer effektivt privat. Men betyr nødvendigvis dette at dem blir utført bedre?

 

Uttalelsen kom etter en udokumentert påstand om at offentlige bilmekanikere var mindre effektive enn private. Etter forespørsel på dokumentasjon kom påstanden generelt.

 

Dette ønsker jeg gjerne utfyllende dokumentasjon på.

Hvilke av de tro du vil være mest effektiv av de to? Han som får betalt uavhengig av hvor rask han er og hvor godt arbeid han gjør, eller han som må gjøre et godt arbeid avhengig av hvor rask han er?

 

 

Som om til dømes leger og politi skulle jobbet på akkord for de som kunne betale, hadde det vært en gunstig situasjon?

Lenke til kommentar

 

Bilmekanikerene i Forsvaret gjør en ypperlig jobb, både raske, effektive, lav sykerate og god kompetanse. Tror dem er meget konkurransedyktige i forhold til de aller fleste.

Da får de begynne å jobbe på akkord, som private bilmekanikere gjør, slik at vi får se om de er konkurransedyktige. (Ikke glem å legge til kostnadene for alle byråkratene) ;)

 

akkord

 

avtale om å gjøre et arbeid for en viss sum; avtale om lønn i forhold til arbeidsytelsen

Lenke til kommentar

 

Bilmekanikerene i Forsvaret gjør en ypperlig jobb, både raske, effektive, lav sykerate og god kompetanse. Tror dem er meget konkurransedyktige i forhold til de aller fleste.

Da får de begynne å jobbe på akkord, som private bilmekanikere gjør, slik at vi får se om de er konkurransedyktige. (Ikke glem å legge til kostnadene for alle byråkratene) ;)

 

akkord

 

avtale om å gjøre et arbeid for en viss sum; avtale om lønn i forhold til arbeidsytelsen

 

 

Nå kjenner jeg ikke til hvilke avtaler bilmekanikere arbeider i forhold til. Men jeg antar at det er vanlig timebasert lønn. Forsvaret har forskjellige avtaler avhengig av hvor du er.

Lenke til kommentar

 

Vi, befolkningen i Norge, er altså barna til de voksne på stortinget.

 

De har bestemt hva som skal være på butikken, og de har ulovliggjort ting jeg vil ha.

Så hvem er de på Stortinget barna til?

 

Noen ganger er de barna til de som har vært i stortinget tidligere.

Dette er jo ikke poenget. Poenget er at de er våre overformyndere. Noe som er teit.

 

At noe du ønsker er ulovlig er ganske irrelevant i grunn.

Ikke i den sammenhengen jeg nevnte det. Eneste grunnen til at det jeg vil ha er ulovlig, er fordi det er usunt å bruke mye av det...

 

Jeg skader ingen andre ved å spise det. Ikke meg selv heller egentlig...

Det ville vært lovlig dersom det ikke var noen dumme naut som satt på stortinget i den hensikt å totaldirigere vårt liv og vår helse. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...