Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt tau/pi

Anbefalte innlegg

la meg si det på en annen måte

Man bruker jo pi fordi det har en konstant som er definert til en hel bestem verdi.

man gidde jo ikke å skrive hele verdien inn

Men tau som du sier burde ha en verdi på omtrent 6.28 har man ikke enda implementert

og da er Tau praktisk talt ubrukelig en så lenge når man bruker pcen

og da må man forsatt bruke PI

Det er jo bare å definere den?

De fleste [alle] matematikkprogrammer lar deg definere egne konstanter og variabler.

Og nå foreslår jeg at du slutter å krangle på dette. Du aner jo ikke hva en radian er, og har du noen gang regnet på vinkler? Kjenner du andre vinkler enn dødvinkelen overhodet?

Det er så dødfødt å krangle på noe du ikke aner hverken konsekvens eller nytte av, og jeg er helt mindblown over at du står på slik du gjør.

at jeg måtte definere en egen variabel for bruke Tau er bare en omvei

Det er heller ikke poenget her for poenget er å bruke ferdig definerte konstanter

jeg klarer fremdeles ikke å se nytten i det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bruker jo pi fordi det har en konstant som er definert til en hel bestem verdi.

Men tau som du sier burde ha en verdi på omtrent 6.28 har man ikke enda implementert

De fleste [alle] matematikkprogrammer lar deg definere egne konstanter og variabler.

Og nå foreslår jeg at du slutter å krangle på dette. Du aner jo ikke hva en radian er, og har du noen gang regnet på vinkler? Kjenner du andre vinkler enn dødvinkelen overhodet?

Det er så dødfødt å krangle på noe du ikke aner hverken konsekvens eller nytte av, og jeg er helt mindblown over at du står på slik du gjør.

Det er heller ikke poenget her for poenget er å bruke ferdig definerte konstanter

Det er heller ikke forventet, du kan jo ikke, og bruker ikke matematikk på det nivået.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er heller ikke forventet, du kan jo ikke, og bruker ikke matematikk på det nivået.

kan du gi meg et eksempel på hvordan det skal være så mye enklere å forstå om regnestykket om man bruker Tau i stedet for 2*pi ?

Nå spare man jo ingen ting på lengden på formelen så der har mena ingen ting å hente

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

det der er jo bare forklaringen bak tau som jeg har sett tidligere i denne tråden

jeg kan heller ikke se noen samlingbare eksempler der

Neivel, hadde ikke forventet meg det heller, men du finner det du trenger der. Som vanlig så mangler du det grunnleggende for å forstå hva det snakkes om.

Du kan jo studere dette, så skjønner du kanskje litt mer hva det snakkes om?

http://www.harremoes.dk/Peter/Undervis/Turnpage/Turnpage1.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ingen ting å sammenligne med der.

Det jeg etterlyser ( som tydelig er vanskelig å forstå) er samme regnestykkene skrevet med Pi og Tau.

Ikke forklaringen på hvorfor man skal bruke tau

den har heller ikke overbevist meng hvorfor man skal bruke Tau

Lenke til kommentar

Du etterlyser en setning eller to som kan lære deg om radianer og utvidet bruk av denne? Beklager, igjen, dette tar noen år på skolen.

Hadde du kunnet temaet, så hadde du funnet eksemplene i de linkene. Jeg tar ikke på meg oppgaven å være din matte/fysikklærer på nett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Elgen: Denne tråden kjem ikkje noko vei så lenge du driv på sånn som dette. Bruk litt krefter på å søke opp informasjon sjølv. Forstår du absolutt ingenting av dette, så sluttar du å poste i tråden. Akkurat no er den relevante diskusjonen satt i skyggen av at du ikkje forstår konseptet. Me er her for å diskutere bruk av tau i staden for 2Pi. Forstår du ikkje konseptet, så kan du ta det opp i ein anna tråd og håpe nokon vil bruke tid på å forklare det. Når du framleis ikkje forstår det etter 5 sider, så kjem me ikkje lengre, og tråden blir øydelagt. Det er heller ingen progresjon her. Du spør dei same spørsmåla om og om igjen.

Me har sett nok av trådar gå frå diskusjon rundt eit emne, til ein diskusjon rundt at du ikkje forstår emnet. No set eg strek for det i denne tråden og forbyr deg rett og slett i å poste. Du kan eventuelt ta opp diskusjonen i ein eigen tråd i Skole og leksehjelp. Det du vil ha svar på passar betre der.

• Liker 3
Lenke til kommentar

nå prøver dere bare å være vanskelig

men det er jo ikke annet en å forvent i en tråd som bare er tiltatt for nerder

når man tidligere har slått samme tråder for å unngå for mange så er det merkelig at man oppfordres til lage nye parallelle tråder

jeg etterlyser kun eksempler der man bruker tau og så det samme med pi

jeg forstår ikke at det skal være vanskeligere en å komme med pensum om Tau

kan jeg nå få eksemplene her

Lenke til kommentar

"problemet" med tau er at den ikke har noen stor praktisk fordel, det er ikke så fryktelig vanskelig å multiplisere med 2, hvartfall ikke for de som syssler med matametikk på ett nivå der tau kunne være nyttig, i tillegg til at pi (kanskje?) er verdens mest utbredte og allment forståtte konstant. Alle mennesker som har en mental kapasitet som setter dem i stand til å bruke flerstavelsesord har en viss formening om hva "pi" representerer, legg så til 1000+ år med tradisjon så kan man egentlig bare glemme tau som noe mer enn en morsom greie å diskutere når du har 1,7o/oo etanol i blodet og er omgitt med folk som bruker matematikk daglig. Det blir som 10-dagersuken, esperanto og 400 gradianers sirkelen, egentlig smart nok men virkelig ikke så smart at det er værdt styret med å bytte fra det vi allerede har innarbeidet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...