Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærsten i millitæret!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke erfaring med det, men opplevde det ganske nært. Brodern var i militæret, var godt trent og topp motivert til å utdanne seg i forsvaret. Dama hans klarte å overtale/hjernevaske han så alle disse drømmene og planene ble borte. Han lå veldig bra an hele tiden og var på vei inn på befalskolen. Etter det så valgte han å bare ta førstegangstjenesten og dimmet etter det. Kanskje den aller største tabben i hans liv hittil.

Han slo opp med denne gærne jenta ikke så lenge etter han kom hjem.....

Anonymous poster hash: edf88...7b1

Kanskje like greit at han slo opp med henne, slik skal det jo absolutt ikke være! Om kjærsten ønsker å utdanne seg/være i millitæret lengre enn førstegangstjenesten støtter jeg han jo i det, han skal gjøre det han har lyst til i livet sitt akkurat som jeg skal i mitt. Ønsker han jo alt godt. Og har veldig tro på at forholdet vårt vil fungere selv om det blir en periode med avstand nå! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han kan søke seg inn i hundetjenesten, men det er særdeles vanskelig å få plass og man ender fortsatt opp på et av de stedene jeg nevnte. Da jeg var på rekrutten var det slik at da den nærmet seg ferdig ble alle soldatene på troppen rangert av befalene. Deretter skulle vi sette opp en liste over hvor vi ønsket å tjenestegjøre og de med høyest "score" fikk da størst sjans for å komme inn på førstevalget enn de med lav score. Men det var uansett opp til befalet å ta den endelige avgjørelsen mellom eget ønske og hvor de mente man passet best. Mulig dette har endret seg nå, er 7 år siden jeg var på rekrutten. Jeg havnet hvertfall blant top 5 og fikk mitt ønske oppfylt. Forøvrig var det flere som søkte hundetjeneste på troppen min som ble regnet som den beste i kompaniet, men ingen kom inn.

Det er heller ikke slik som en over sa at man må vente en måned på å få permisjon i rekrutten. Stort sett kan man søke og få permisjon andre helgen med mindre man skal ha vakt på basen. Så andre eller tredje helgen bør han normalt kunne få perm. Om han rekker ettermiddagstoget er en annen sak... :p Han får også noen dagers permisjon mellom rekrutten før han skal ut i tjeneste.

Akkurat det med permisjon er uhyre tilfeldig. Jeg var en av de heldige og fikk et tjenestested som jeg tror tilsammen tillot oppmot 30 hjemreiser iløpet av førstegangstjenesten (hadde dog ikke råd til å reise hjem så ofte), pluss at jeg hadde 10 dager påskeferie og 4 uker sommerferie. Men en annen kompis så jeg kun et par ganger iløpet av det året han var inne, og en som var i militærpolitiet på akershus festning var omtrent hjemme hver eneste helg. Ergo ekstremt avhengig av tjenestested og tjenestetype.

Hm, det er med andre ord ikke så enkelt å komme inn i hundetjenestend da.. Håper såklart på at han klarer det hvis det er det han vil mest! Men det er sikkert veldig mange andre spennende ting å gjøre også, så han finner vel noe som passer for han!

Får nok bare vente å se hvordan det blir med permisjon osv, til han vet hvor han skal osv. Virker jo som om det er noe som varierer veldig fra sted til sted. Får håpe vi er heldige!! :) bare dag 1 og jeg syns det er vanskelig allerede, hehe.. Men det er vel sånn det er. :)

Lenke til kommentar

Sendte kjærsten avgårde til millitæret i kveld, noe jeg syns var utrolig trist! Heldigvis har vi pratet mye om det på forhånd, og begge er like positive til at det skal gå helt fint med avstanden :) Er det noen andre som opplever det samme eller som har noen erfaringer fra tidligere? Hvordan opplevde dere det? :)

Det avbrekket har dere bare godt av, begge to.

Lenke til kommentar

Kanskje det blir lettere å takle etterhvert som tiden går og når dere får tidspunkt for perm å telle ned til. Dessverre blir det sikkert kjipt å skilles igjen når perm er over, men det er i alle fall fint så lenge det varer. :love:

Ja, syns det er vanskelig at jeg ikke aner når han kan komme hjem på perm! Og det blir nok veldig ille å sende han avgårde igjen, men det kommer til å bli så godt å se han igjen :) Man får ta vare på de helgene man kan ha sammen! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...