Gå til innhold

Heftig lol-feil i Prime95, P4 [email protected]

Planiar

Anbefalte innlegg

crash@startlol.JPG

Som dere ser, med en gang jeg starter torture test tilter det for cpu'en. Når jeg kjørte spenning på 1.57v, droppet den til 1.52 i det jeg startet torture testen. Kjører nå volt på 1.6. Kjører 250/200 (5:4 ratio), og settings på ram er (nedover på Softmenu3'en: 2-5-3-2). Kan det i mitt tilfelle her være sucky PSU som er årsaken? Eller kan dere se noe annet som kan være feil? Temp uten stress ligger på 44 grader, med stress cirka 60 grader eller deromkring.

Fyr innpå med replies!

Vennlig hilsen Stig

EDIT: Nøyaktig hardware er: P4 2.8ghz/800 BOXED, Abit IC7 (den med ny NB vifte), Corsair XMS 3200 LL 512 (jeg kjører 2 i dual, aka 1 gig med ram). Resten er irrelevant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper den litt jeg.

Jeg tror nok det er PSU ja. Men noe heftig skjedde da jeg kjørte på 240 fsb. Jeg fikk prime95'et i en stund, men slo den av da cpu lå på 67 grader. Siden jeg ikke kan skru opp volt for å gjøre cpu mer stabil (blir for mye varme), ville rett og slett en mer stabil PSU gjort susen, sant? I tillegg til vapo eller vannkjøling.

Replies plsssss

Lenke til kommentar

For meg ser det bare ut som du har for høy FSB for din CPU... Men hvilken PSU har du, og hva ligger spenningene på de andre railene? Jeg syntes jeg skimtet litt av Hardware doc der, legg ut et bilde av den :)

Prøv forresten ennå lavere hastighet på ram, og/eller slakkere timings bare sånn at vi kan utelukke den helt.

Lenke til kommentar

Jeg skal kunne kjøre 250 fsb fint. Men så klart ikke på default volt. Og mer volt = mer varme. Med sugen psu gir mer volt litt mer og "falle" tilbake på, aka den vil ikke få for lite, heller for mye. Men da må jeg kjøle dritten, og det klarer jeg ikke med boxed fan. Jeg tror nok i bunn og grunn så er det kjølingen det går på først. Etter det så kan vi titte på PSU.

Kjører nå 230 FSB (3.2 ghz) og 2-5-2-2 ram timings uten problemer. Ligger på 60 grader.

Når lønningen kommer vår vi se langt etter en vapo eller waterchill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...