Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Fikk idag min Asus G10, og etter mye kav og googling, fikk jeg endelig maskinen til å kjøre med ren Windows 7. Problemet er at etter at jeg installerte windows 7, så vil ikke PCen finne trådløse nettverk selvom antennen er i, og drivere fra supportsiden til Asus er installert. I device manager så vises "Network Controller" med gul sirkel med utropstegn, og på properties står det at det mangler driver. What to do? (Vedlagt bilder av antennen) Endret 6. januar 2014 av Martomeister Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Hvis du har gult merke på kontrolleren i DM, så er ikke driveren installert... Last ned HER, unzip og installer... EDIT: Hvis du ikke har gjort det også, så last ned og installer chipset drivere først... Endret 6. januar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Alle drivere er installert, chipset også, problemet gjenstår.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Prøv å installer driverne manuelt.... Klikk på oppdater drivere i DM og velg manuell.. Finn den unzippede mappa med drivere og se om det hjelper.. Noen (feil)meldinger som kommer? Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Prøvde med alle de respektive mappene uzippet, står bare at windows ikke kunne finne driveren. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Er det originalt WiFi kort som fulgte med maskina? Prøv DENNE driveren...... Endret 6. januar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Prøvd den og ja. Prøvde alle fra supportsiden som tidligere nevnt, til ingen lykke. Angående kortet, så er PCen utav esken idag, så kortet må være originalt ja. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nei, da er det ikke lett å få gjort så mye mer fra denne enden.... Sjekket at kortet står skikkelig i sporet sitt? Fjernet/avinstallert kortet fra maskinen og rebootet?? Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Wifi klarte å fange opp nettverkene i de få øyeblikkene jeg skulle se om jeg kunne holde ut med Win8. Prøvde å avinstallere etterfulgt av reboot nå, det ser likt ut. Jeg kan nok ikke fysisk sjekke kortet uten å bryte garantien. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du kan nok fint åpne den opp og kjenne på kortet uten at garantien ryker.. Har du sjekket i BIOS om det er noe der? Aktivering av kortet eller lignende? Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Ok, nå er problemet fikset. Jeg googlet hardware ID'en til kortet og fant en Lenovodriver som fikk det til å fungere, uannsett takk for hjelp! 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Godt jobbet martomeister. Det er nesten alltid drivere som er problemet, og det er ikke alltid så enkelt å finne noen som funker bra. Min erfaring er at man skal finne ut hvilket chipset som benyttes i trådløskortet og gå rett på chipsetprodusent for beste driver. Av en eller annen grunn, så klarer de som setter sammen trådløskortene ofte å fucke opp driverne selv... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå