gaffel1 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg har masse ark jeg skal skrive ut, og vil helst få det på få ark. Så jeg tenkte å skrive ut slik at to sider blir på kun en side. I tillegg vil jeg skrive ut med skrift på begge sidene på hvert ark. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Å skrive ut to sider på ett ark er ingen sak, det fikser du i utskriftsoppsettet. Å skrive ut på begge sider er noe mange skrivere gjør av seg selv eller med litt hjelp av brukeren. Hvis den ikke støtter duplex, som det heter, blir det straks mer komplisert, for da må du selv sørge for at skriveren bruker det samme arket om igjen og på riktig tidspunkt. Hvis du vil ha side 1-2 på den ene siden og 3-4 på den andre og så videre, blir det jo i praksis å mate skriveren med et og et ark samtidig som du gir den en og en utskriftsjobb. En mer metode kan være å gi den beskjed om å skrive ut side 1-2, 5-6, 9-10 og så videre først, snu bunken og så skrive ut 3-4, 7-8, 11-12 .. Men da skal du ha tunga rett i munnen, og det er ikke alltid man kan stole på at skriveren bruker riktig arkmengde. Endret 6. januar 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå