Hanzemand Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg et Canon 70D, som jeg hovedsaklig skal bruke til filming. Fant et tilbud på ebay med en del ekstra utstyr. http://www.ebay.com/itm/Canon-EOS-70D-SLR-Camera-4-Lens-Kit-18-55-STM-75-300-mm-24GB-TOP-VALUE-KIT-/321237861644?pt=Digital_Cameras&hash=item4acb44c50c Jeg har foreløpig lite peiling på objektiver og lurer på om noen har erfaring med noen av disse objektivene? Noe jeg må være obs på? Noen som har erfaring med å kjøpe fotoutstyr på ebay? Takker for svar Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvis hovedformålet ditt er filming så anbefaler jeg å ta en titt på Panasonic GH-3 eller eventuellt Panasonic G-6. Men har du Canon objektiver fra før av så vil jo 70D være et greit valg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 EF 75-300 er ganske så bajs - EF-S 55-250 IS er billig og markant bedre. EF-S 55-250 IS STM er rapportert å være særs skarp, og skal være ekstra god til autofokus i video. Jeg er sterkt skeptisk til vidvinkel-converteren, teleconverteren, stativene og UV-filtrene - regner med at det ikke er noe særlige greier. Til video vil jeg anbefale bedre optikk (selv om 18-55 STM er skarp) og et godt stativ. Og - du vet ikke om varen er ny, brukt eller i hvilken stand, du får ingen garanti, og du skal betale tollgebyr og moms. Ville heller kjøpt brukt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Neigitt, ville nok ikke anbefalt den pakka, det eneste som er brukbart er 18-55 stm objektivet uteno 7D. Ikke bare mister du 5 års norske forbrukerrettigheter og må betale drøye 11.000.- før du har pakka i Norge, på toppen av det hele har du mye dritt som ikke koster mer en at par hundrelapper og som du kan kaste med en gang. Ta heller og kjøp nytt i Norge eller et pent brukt kamera og en 15-85 IS da har du et knakende kombinasjon og prisen er omtrent den samme. Edit: vet ikke hvilken kunskaper du har på forhånd og om du har tenkt og bruke magiclantern på 7D, hvis ikke og du ønsker autofokus under filming ville jeg nok heller vurdert en 70D. Edit2: ser nå at du skriver 70D og ikke 7D men har du stor interesse og ikke har problemer med manuell fokusering får du mye snasne opptak med en 7D og laste ned firmwaren magiclantern. Endret 6. januar 2014 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 og UV-filtrene - regner med at det ikke er noe særlige greier. Spesielt når det står Zeikos på dem 1 Lenke til kommentar
Hanzemand Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Neigitt, ville nok ikke anbefalt den pakka, det eneste som er brukbart er 18-55 stm objektivet uteno 7D. Ikke bare mister du 5 års norske forbrukerrettigheter og må betale drøye 11.000.- før du har pakka i Norge, på toppen av det hele har du mye dritt som ikke koster mer en at par hundrelapper og som du kan kaste med en gang. Ta heller og kjøp nytt i Norge eller et pent brukt kamera og en 15-85 IS da har du et knakende kombinasjon og prisen er omtrent den samme. Edit: vet ikke hvilken kunskaper du har på forhånd og om du har tenkt og bruke magiclantern på 7D, hvis ikke og du ønsker autofokus under filming ville jeg nok heller vurdert en 70D. Edit2: ser nå at du skriver 70D og ikke 7D men har du stor interesse og ikke har problemer med manuell fokusering får du mye snasne opptak med en 7D og laste ned firmwaren magiclantern. Takk for svar! Jeg har relativt lite kunnskap på forhånd når det gjelder manuell fokusering innen filming. Har vært bort i det, men pga den manglende kunnskapen har jeg tenkt at 70D er smart pga den nye brikken og autofokusen. Interessen er stor, og jeg har lyst til å lære! Har kikket på 7D også, og den kan man jo få litt rimeligere nå. Ser GH3 blir nevnt her, hvordan gjør det seg kontra 70D og/eller 7D? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar! Jeg har relativt lite kunnskap på forhånd når det gjelder manuell fokusering innen filming. Har vært bort i det, men pga den manglende kunnskapen har jeg tenkt at 70D er smart pga den nye brikken og autofokusen. Interessen er stor, og jeg har lyst til å lære! Har kikket på 7D også, og den kan man jo få litt rimeligere nå. Ser GH3 blir nevnt her, hvordan gjør det seg kontra 70D og/eller 7D? Her er en test av 70D som sammenligner den på video mot GH-3. http://www.expertreviews.co.uk/digital-cameras/1302577/canon-eos-70d 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ser GH3 blir nevnt her, hvordan gjør det seg kontra 70D og/eller 7D? 70D er det beste speilreflekskamera du får når det gjelder autofokus i videomode, 7D er mer for de ihuga som liker og styre med manuelle moduser. GH3 er bra til video både på kvalitet og autofokus, på ditt nivå så det er ikke bildekvaliteten det kommer an på, du burde heller se hva du liker og ikke liker med kameraene også vurdere hvilken objektiver du ønsker i forholdt til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå