billywillie Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Har fra før hatt et speedtoch 780 (telenor) og slitt lenge med ustabilt nettverk, bryter i 5-15 sek for så å koble seg på igjen. Kjøpte så denne jensen ruteren (jensen 5000ac) for å få nettet stabilt igjen. Og nettet ble dønn stabilt, men et nytt problem har oppstått. Nesten alt av nettsider bruker fra 2.-8 sek før det skjer noe som helst. Bilder på nettsidene lastes også mye treigere enn før! Når jeg kobler til mobil eller nettbrett går det også mye tregere og bilder fra facebookappen lastes ikke i det hele tatt.. Videre så får jeg ikke brukt appen fra speedtest lenger. Får bare beskjed om connection error! Speedtest virker derimot på pc og der får jeg hastigheten jeg skal ha. 4-4 fra direct connect. Denne ruteren lager 2 nettverk 2,4 ghz og 5 ghz men merker ingen forskjell på de. Noen som har noe løsning på dette? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Sendte mail til Jensen og fikk svar etter 5 minutter med en enkel veiledning. (utrolig kundesevice) Måtte inn på ruter og sette dns manuelt, samt at jeg måtte aktivere upnp. Nå funker alt som en drøm. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, Jensen har faktisk bra kundeservice, det er bare så synd at utstyret deres suger. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det dumme med Jensen, er jo at utstyret ikke selges f.eks i USA. Dermed får man ikke sammenlignet og testet hardware/firmware sin ytelse på skikkelig vis. Derfor vil heller ikke routerne støttes av tredjeparts firmware. Jeg foretrekker hvertfall dingser som kan sammenlignes med annet enn "terningkast" fra noen norske nettsteder. Det er lite interessant å kjøpe noe basert på de svake testmetodene som ligger bak disse vurderingene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå