Gå til innhold

Proteinpulver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proteinpulver er et godt hjelpemiddle når det skal bygges muskler og vekta skal opp. Selv har jeg holdt på med proteinpulver et par måneder. Gått opp nesten 7 kg og fått mer fett på kroppen (som var planen).

Vil nok anbefale deg å trene uten. Proteinpulver er ikke et tilskudd man MÅ ha.

Lenke til kommentar

Proteinpulver er et godt hjelpemiddle når det skal bygges muskler og vekta skal opp. Selv har jeg holdt på med proteinpulver et par måneder. Gått opp nesten 7 kg og fått mer fett på kroppen (som var planen).

Vil nok anbefale deg å trene uten. Proteinpulver er ikke et tilskudd man MÅ ha.

Jeg vil komme ned så fort som mulig. Er ikke det smart etter trening i stedet for et måltid?

Lenke til kommentar

Siden du skal redusere fettprosenten din, anbefaler jeg deg helt vanlig næringsrik mat. Proteinpulver metter ikke veldig lenge, og har egentlig ingen fordeler over solid mat sett bort fra den praktiske delen.

Etter trening kan du gjerne spise et måltid med noe du liker, litt melk, frukt evt. en neve nøtter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å gå ned i vekt må du ligge på et kaloriunderskudd. Det er ingen fasit på hvordan dette underskuddet skal skapes. De aller fleste mener at det er lettest (og ikke minst sunnest) å skape et underskudd ved å spise sunn og mager mat. Det er også mange som foretrekker å spise mat som har en høy andel av protein.

Hvis du er veldig målbevisst ville jeg først ført en kostholdsdagbok i en snau uke, uten noe forsøk på å gå ned i vekt. Når du vet hvor mange kalorier du spiser i snitt hver dag tar du minus 10-15% avhengig av hvor mye du tror du klarer mentalt. Hvis du klarer å ligge på et ukentlig snitt 10-15% under det du før spiste burde du begynne å skimte resultater etter 8 uker. Mer om deffing.

Jeg vil avslutte med at kostholdet endrer størrelsen på kroppen, mens treningen endrer formen på kroppen.

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...