Tindaloo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det er helt plutselig og uforståelig nok blitt en hengelås på mange av bildene/filer i windows! Hvorfor? Også når jeg lagrer et bilde el. ned fra nettet. Men ikke alle blir det sånn på... De kan fint sees/redigeres og på egenskaper er de ikke haket av med skrivebeskyttelse... veldig forstyrrende! Noen som vet? Legger ved et bilde av en av filene med sånn hengelås. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du må arve rettighetene fra mappen ovenfor. Lenke til kommentar
Tindaloo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Du må arve rettighetene fra mappen ovenfor. WOW! tusen takk for kjapt svar! ♥ forstod ikke helt hva det betød, men fant ut ganske fort at hvis jeg gikk bakover fra nedlastingsmappa, til brukere - så ligger Tindaloo med en hengelås! Kommer til å ta en time++ for maskinen å sette nye attributter men forhåpentligvis var det det som skulle til Lenke til kommentar
Tindaloo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 æsj... takknemlig for svaret, men jeg får det visst ikke til hengelåsen er der fortsatt. så da var det ikke så enkelt som å gå på attributter... noen punkter/linker for meg å gå gjennom for å løse dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Klikk på den øverste mappen som har hengelås. velg sikkerhet. Så knappen advanced. Så velger du change permission. så velger du å arve egenskaper og kopiere de til alle underforliggene kataloger og filer. Lenke til kommentar
Tindaloo Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 får det ikke til gikk tilbake i mappene til mappen Brukere, og navnemappa mi -> Tindaloo, klikket på den siden det er den 'øverste/første' mappen bakover mot C:Datamskin - og egenskaper -> sikkerhet -> så er det fire forskjellige man kan endre på! Tindaloo, SYSTEM og Administratorer ser likeense ut - på tillatelser, HomeUsers ser litt annerledes ut...den har en hake for spesialtillatelser, mens tre første har ikke en hake for spes.tillatelser - om det har noe å si? Jeg er bare en som bruker denne maskinen. Jeg prøvde å klikke på 'Rediger' knappen, på Tindaloo som er innloggingsnavnet på laptopen (som er det eneste valget når jeg går på startmeny og bytt bruker.) men skjønner ikke helt hva jeg skal klikke på nå? arve egenskaper er ikke et valg å klikke her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Du skal høyreklikke på den øverste mappen i trestukturen din som har hengelåsen på seg. IKKE forandre på noen av rettighetene. Les mitt forrige innlegg linje for linje. Om du ikke finner svaret på linjen, så spør om den linjen. Det nytter ikke å gå videre. Om et valg er grått (slikt som den til høyre i ditt bilde), så er det et valgt som er arvet. Vet du hva arv er? Lenke til kommentar
Tindaloo Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 ok... mappen som kommer først med sånn hengelås, deretter: sikkerhet avansert endre tillatelser - men på hvilken? En av dem bare, eller skal alle endres på? System, Administratorer, Tindaloo, HomeUsers? Det hele stopper opp her: så velger du å arve egenskaper og kopiere de til alle underforliggene kataloger og filer. Føler meg helt lost Aner ikke hva noe av det betyr egentlig - eller hva jeg skal klikke på der... må visst ha d inn med teskje! Sorry! Alt som har med datamaskiners 'indre liv' er jeg nok helt *noob* på Logisk sett vet jeg jo hva arv er at egenskapen er 'delt' ned fra filen over den eller noe.. men det er så mange valg her! Har prøvd å lese windowshjelpen, men blir bare mere forvirret av det *lol* (Tror jeg har vært og rotet det til enda mer også tidligere... da jeg prøvde å arve rettigheter utfra det jeg antok var rette plasser å klikke på - men det funket jo ikke å prøve seg frem...) Skal jeg hake av for disse først? Inkluder arvbare tillatelser ... Erstatt alle underordnete... Og så klikke Rediger -> Så kommer nytt valg Tillatelsesoppføring for.. En rullegardingmeny Bruk på: her skal vel velges: Denne mappen, undermapper og filer ? Og under der er det massevis av Tillat/Avslå valg og hake av.. Skal alle være haket av da, tror jeg.. Og den nederste boksen skal ikke brukes? Bruk disse tillatelsene på/eller objekter og beholdere bare i denne beholderen... (En beholder er vel det samme som mappe?) Sukk.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 På det bildet der du har satt et spørsmåltegn, klikker du inn så de to valgene er valgt, deretter klikker du ok.Det har ikke så mye å si hva du har valgt i det feltet, men jeg bruker bare å la system så som valgt. Egenskapene skal jo arves fra mappen ovenfor og erstattes på alle underliggende mapper. Dette skjer når du tar de to valgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå