Rikky Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Driver og klokker litt på maskinen til en kompis. Han har 2 stk 256 MB Geil Golden Dragon PC3700, men jeg får ikke maskinen til å kjøre stabilt med mer enn 235 mhz på minnet. Hovedkortet er et Asus P4P800 Deluxe og CPU er en P4C 2,4. Den kjører nå uten problemer på 3,3 ghz med minnet på 220 mhz. Spenningen på minnet er satt til 2,85V som er maks på hovedkortet. Er det her problemer ligger, får ikke minnet nok spenning? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Driver og klokker litt på maskinen til en kompis. Han har 2 stk 256 MB Geil Golden Dragon PC3700, men jeg får ikke maskinen til å kjøre stabilt med mer enn 235 mhz på minnet. Hovedkortet er et Asus P4P800 Deluxe og CPU er en P4C 2,4. Den kjører nå uten problemer på 3,3 ghz med minnet på 220 mhz. Spenningen på minnet er satt til 2,85V som er maks på hovedkortet. Er det her problemer ligger, får ikke minnet nok spenning? du sier 220 det blir egentlig 440 du kjører minnet på da,kan forøvrig si at jeg kjørte de brikkene på samme hk og samme cpu i min test og der gikk de på 388mhz ved samme volt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja, men de brikkene skal da klare mer enn det? Hvis jeg kjører minnet i sync med FSB får jeg ikke mer enn 2,8 ghz (235 mhz fsb), og prosessoren er jo god for mye mer enn det. Muligens et dumt spørsmål, men de gjennomsiktige plastskivene som sitter utenpå brikken, skal de fjernes? Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja, men de brikkene skal da klare mer enn det? Hvis jeg kjører minnet i sync med FSB får jeg ikke mer enn 2,8 ghz (235 mhz fsb), og prosessoren er jo god for mye mer enn det. Muligens et dumt spørsmål, men de gjennomsiktige plastskivene som sitter utenpå brikken, skal de fjernes? De plastdekselene er der for å beskytte ram-chippene, og de burde du ikke fjerne. Da er core helt eksponert, og siden det er WLCSP chipper så er de ikke beskyttet på samme måte som TSOP eller BGA ram. Jeg synes også brikkene dine burde klokke bedre.. de burde ihvertfall klare 240. Nå er geil laget for å tåle høy vdimm, og det er mulig at de trenger 3.0+vdimm for å klokke bra. Vet andre har kjørt over 240 med dem med 2.8vdimm, så du kan jo ha fått dårlige brikker. Jeg hadde Geil GD PC3500 tidligere, men de solgte jeg igjen siden de ikke klarte stort mer enn 220-225. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg kjører mine på 465Mhz no. Det fungerer no vertfall bra hos meg. Jeg har vel og merke 3200 da. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Unnskyld jeg mente seff 488 mhz (244) :wink: Briiken er spes for 466mhz (233) så ja du burde komme høyere Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Hmm, ja dette var jo skuffende... Skulle jo selvsagt ha kjørt FSB og RAM i sync, men med så dårlige resultater på minnet ser jeg ikke noe poeng i det. Uansett så venter jeg samme hovedkort og prosessor i posten de nærmeste dagene (til en annen kompis), men denne gangen med Corsair Twinx 3700. Så får vi se hvem som går av med seieren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå