abr133 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Skal kjøpe bærbar PC til foreldrene mine. Strengt tatt klarer de seg med en til 3-4000 kroner. Ønsker imidlertid at PC'en skal ha litt å gå på i forhold til minimumspesifikasjonene.... De vil ha en 15". Utover det har ikke de spesielle krav. Jeg ønsker imidlertid at den skal oppfylle disse kravene i tillegg: - OK prosessor - min 6 GB RAM- min 500GB HD, gjerne 1 TB - med SSD disk slik at de i alle fall får rask oppstart. Dette er i alle fall ønskelig... 500 HG HD + SSD vil si at det er ønske om hybrid HD - OK/bra byggekvalitet - OK/bra touchpad - OK/bra skjerm - Helst ikke mer enn 5000 kroner, maks 5500 (men går til 6k hvis tilbudet er bra)- Ikke noe forhold til det med touch-skjerm. Kanskje greit å ha muligheten, men det er ikke noe som vil bli mye brukt, - Leita en stund etter 5timer + batteri, men har gått bort fra det.... Har lett etter dette noen uker, men sliter med å finne det jeg vil ha til den prisen jeg vil betale. Kan jo tyde på at det er noe feil med forventningene mine...? Har bl.a. sett på maskinene nedenfor, er det noe som kan utfylle/korrigere mine vurderinger? MIn favoritt - Asus K551LB. Er for dyr. Var på tilbud til ca 5400/5500, men trodde den skulle gå lenger ned i pris. Gikk heller opp igjen.... Venter jeg lenge nok vil den kanskje gå ned....Gått ned 200 i dag, men håper ennå den går lenger ned.... En annen Asus, men og for dyr i øyeblikket. Denne Lenovoen er for treig. SSD disk for liten (ønsker raskere oppstart enn denne maskinen gir), Kanskje litt for dårlig byggekvalitet? Proshop har en lignende med touch-skjerm.... Denne og denne mangler SSD. Er skeptisk til HP.... Er det tøvete? Hvordan er touchpad'en? Dell Inspiron 15R. Fant en hake ved den og. Var det byggekvalitet og/eller skjerm? Husker ikke i farten Skeptisk til Acer, og Acer M3-581. Dårlig skjerm? Acer er jeg og generelt skeptisk, på samme måte som HP.... Samme gjelder da også denne Har sett på en rekke andre og, men alle kan ikke listes. Synspunkter tas i mot med takk. Noe må jeg kanskje gå på akkord med. Blir det SSD som må vrakes? Hva synes dere? Endret 6. januar 2014 av abr133 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå