flageborg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Er vel uansett BlueRay som gjelder nå så får kanskje heller kjøpe meg noen BlueRay plater, selv om dem er svindyre Du behøver ikke bruke svindyre Bluray plater for å lagre HD-materiale. Det går fint å lagre HD på vanlig DVD, på bekostning av kapasiteten til mediet..... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du behøver ikke bruke svindyre Bluray plater for å lagre HD-materiale. Det går fint å lagre HD på vanlig DVD, på bekostning av kapasiteten til mediet..... Som Flageborg skriver - hvis spilleren kan lese av videofiler i andre formater kan du lage en data-DVD hvor det tilfeldigvis ligger en video som datafil - gjerne HD - og så kan spilleren spille av denne filen. Selv om det ikke er en Video-DVD som sådan. Her blir DVD'en bare en databærer, omtrent som om du skulle brukt en minnepinne eller noe. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 HD-formatet på Bluray er *.m2ts... Lenke til kommentar
tow Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Som Flageborg skriver - hvis spilleren kan lese av videofiler i andre formater kan du lage en data-DVD hvor det tilfeldigvis ligger en video som datafil - gjerne HD - og så kan spilleren spille av denne filen. Selv om det ikke er en Video-DVD som sådan. Her blir DVD'en bare en databærer, omtrent som om du skulle brukt en minnepinne eller noe. Apropos det, prøvd å lagre filmen på en minnepinne og plugge den i TV'en, om du har den muligheten? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du kan riktignok legge HD 1080p på en DVD plate som lagring, men du kan ikke spille av 1080p i en DVD spiller. Da må det brennes til en Blu-Ray plate og så trenger du en Blu-ray spiller for å spille det av direkte til TVn. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg har tre USB innganger på TV'en og uansett hva jeg gjør så får jeg ikke spilt av en video som feks. ligger på en minnepinne. Så de USB inngangene skjønner jeg ikke helt poenget med. Det hadde jo vert det aller enkleste. Det å brenne DVD'er blir liksom litt gammeldags... Dog har jeg ikke prøvd USB inngangen i DVD/BlueRay spilleren ennå.... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg har tre USB innganger på TV'en og uansett hva jeg gjør så får jeg ikke spilt av en video som feks. ligger på en minnepinne. Så de USB inngangene skjønner jeg ikke helt poenget med. Det hadde jo vert det aller enkleste. Det å brenne DVD'er blir liksom litt gammeldags... Dog har jeg ikke prøvd USB inngangen i DVD/BlueRay spilleren ennå.... En fin start er å lese bruksanvisningen til tv'en og Blu-rayspilleren og lese hva som skal til for å bruke USB-portene. Kanskje kan det fungere dersom du lager ting i riktig format. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du kan riktignok legge HD 1080p på en DVD plate som lagring, men du kan ikke spille av 1080p i en DVD spiller. Da må det brennes til en Blu-Ray plate og så trenger du en Blu-ray spiller for å spille det av direkte til TVn. Nei, en DVDplate med HDmateriale krever en Blurayspiller...for avspilling Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Dog har jeg ikke prøvd USB inngangen i DVD/BlueRay spilleren ennå.... Det bør du gjøre. USB er/ikke USB når det kommer til avspilling av HDmateriale fra minnepinne...Cambridge Audio Azur 752BD kan det Her ser du et eksempel på avspilling av HDmateriale i *.m2ts format fra minnepenn på en Denon Blurayspiller... Endret 7. januar 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Takker for svar Skal sjekke ut en del ting senere i dag og komme med tilbakemelding Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvorfor ikke koble en pc til tven og streame til pcen? Er det ikke smartere å bruke constant quality fremfor constant bitrate, forresten? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 De aller fleste jeg kjenner har fortsatt en sliten DVD spiller eller en BlueRay spiller of da vil det desverre fortsatt funke best å brenne ting på en DVD-plate. De aller fleste mennesker har vel en DVD spiller hjemme og dem som evt. ikke har en DVD spiller har en PC med DVD-ROM etc. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 De aller fleste jeg kjenner har fortsatt en sliten DVD spiller eller en BlueRay spiller of da vil det desverre fortsatt funke best å brenne ting på en DVD-plate. De aller fleste mennesker har vel en DVD spiller hjemme og dem som evt. ikke har en DVD spiller har en PC med DVD-ROM etc. ..men da er det bare å eksportere i SD, til DVD Video. Er rimelig sikker på at Premiere Pro har noen fine presets til DVD video. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Da har jeg prøvd og brenne videoen med Adobe Premiere Pro sin mpeg2-DVD preset på en DVD og dette funket veldig bra. Var nok bitraten som var for høy da den var på konstant 8Mbps så den lå nok i grenseland vil jeg tro. Jeg prøvde også og koble til en annen minnepinne tilTV''en og denne klarte også TV'en å lese og det var en full HD film. Da er det jo ikke noe å lure på for min del. De fleste jeg kjenner har en smart TV og da holder jeg meg til USB og driter i hele DVD greine. Dog kødder fortsatt NewBlueFX effektene det til da noen av klippene blir slik: Det ser ut som det skjer under rendering/eksportering for før dette så virker det når jeg redigerer i Premiere Pro. Den eneste måten å fjerne problemet i etterknat er å fjerne effekten fra NewblueFX fra de klippene som er korrupte og da er alt som det skal igjen. Rendering fargen på timeline blir også rød så fort jeg legger til effekter med denne plugin'en. Dette skjer aldri når jeg legger til en av de innebyggede effektene i Premiere Pro. Da forblir den bare gul og det er bra nok til at jeg kan spille av videosnutter. Mulig dette er vanlig, men det er vertfall en forklaring på hvordan ting skjer her, hehe. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Med DVD-preset ble det både riktig kodek, bitrate, oppløsning med mere - så det fungerer nok bedre, ja. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Kan nok være det Trondster, men problemet var nok i hovedsak at jeg ikke hadde fått vist en video før med den bitraten, men det kan jo hende det var helt på grensen. Den filmen jeg testet nå sist som ikke funket 100% hadde mange effekter i tillegg samt overganger etc. Kan hende at dette gjorde den siste dråpen, uten at jeg vet det. Men siden TV'en min klarer å vise 1920x180 native så er det jo mye bedre å ta detvia USB og kutte ut hele den evindelige DVD brenninga og lavere oppløsning etc. Når det er sagt så har saken min blit sendt videre til "developers" så dette kan nok bli en lang prosess. Men å bruke mye tid på dette er nok ikke lønsomt for dem. Programmet kostet meg 129$ og en "developer" skal vel ikke jobbe lenge før den summen er spist opp for å si det sån. Jeg vil gjerne at plugin'en skal funke, men jeg har hverken tid eller lyst til å gjennomgå flere ti.talls eposter, installering av gamle og nye drivere, prøve eksportering av videoer etc etc. Det er bare trøttsomt og demotiverende. Jeg har funnet et program som faktisk funker 100% og det er Magic Bullet Looks II og det er MYE bedre. Men desverre også 250$ dyrere... Men å kjøpe dette FØR jeg får tilbake pengene eller evt. få fikset det andre er jo ikke aktuelt, så jeg må nok klare meg med Premiere Pro sine innebyggede plugins så lenge Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Tok meg tid til å lage en liten screenshot video av problemet som jeg forøvrig også har sendt til Newblue support. Der ser dere også at jeg har en plugin fra Red Bullet Looks II installert på et av klippene og denne fungerer utmerket. (dette er en prøve verson, så derfor vises det røde krysset) http://www.youtube.com/watch?v=SlMvyPWPESk Endret 7. januar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå