Strat Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Lurer på om noen av dere har synspunkter på ACDSee og Photoshop Album? Begge virker ganske greie, men håper på tilbakemelding dersom noen av dere har erfaringer med et av disse programmene. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har brukt begge, men bruker nå kun Photoshop Album. Liker spesielt tidslinjen og indekseringen av bildene. Det har også kommet best ut i flere tester. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har testet nye ACDSee 6, og en av de tingene som jeg syntes hørtes veldig kjekt ut var at jeg kunne brenne en cd, komplett med database-informasjonen som hørte til disse bildene. Prosessen med å brenne cd'en var enkeltheten selv, men det å få importert database-informasjonen tilbake på en annen pc, det går tydeligvis ikke. Funksjonen er der, og beskrevet i hjelpefilen, men ser ikke ut til å gjøre noe mer enn å dra inn kategoriene (løst sammenlignet med Tag-funksjonen i Album). Utover dette følger FotoSlate 3 med Powerpack versjonen av denne, som gjør det enkelt å skrive ut kalendre og ark med masse bilder på i forskjellige layouter, men kalender-funksjonen her opererer kun med engelske navn på måneder og dager så litt kranglete er denne og. Andre nye ting i ACDSee 6 er flere redigerings-muligheter i hovedprogrammet, slik som enkel lys og kontrast-justering og slikt, man kan åpne et zoom-vindu og se bilder i detaljer når man ser på bilder, man kan låse zoom-innstillingen mens man blar fra bilde til bilde, kjekt hvis man har flere bilder av samme motiv men med forskjellige eksponerings-innstillinger f.eks. Nå har jo Adobe Photoshop Album 2 blitt lansert, og det ligger også ute en gratis Starter Edition av denne til fri nedlasting (en må registrere seg, og i skrivende stund venter jeg fremdeles på en lisensnøkkel), så det skal bli artig å se hvordan denne konkurransen forløper utover nå. Nye ting i denne er muligheten til å invertere et søk du har gjort, dvs. først plukke ut noen tags, og så si "gi meg alle bilder som ikke har disse tag'ene", dette savner jeg i ACDSee. Utover dette har jeg ikke testet Album 2 noe mer. Album 2 har dog fått en noe mer "brukervennlig" look. Jeg skriver "brukervennlig" i apostrofer da det jeg mener er at de har gått litt vekk ifra vanlig windows-look og fått avrundete hjørner i programvinduet, blasse farger, snodige ikoner, osv. Min mening med slike ting er at stort sett når et firma tar seg tid til å gjøre slikt når de lager en ny hovedversjon så har de hatt for lite andre nye ting å vise til, men det skal bli spennende å se. Forhåpentligvis kan denne lego-look'en slås av med en innstilling. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har brukt ACDsee i mange år nå. Brukt det mest ril slideshow. Tok en titt på Adobe album, men må si at det så utrolig vanskelig ut å sette seg inn i alt dette. Prøvde bare en 10 minutters tid. Finnes det noen videotutorial eller andre bra tutorial her så man kan sette seg fort inn i dette? Å bruke 2-3 dager på å teste en demo som du da kanksje ikke synes noe om til slitt har ikke jeg tid til. Så finnes det noen snarvei eller hva mener dere andre om disse produktene. Har foresten tatt en titt på flipalbum 5.0. Ser ganske bra ut dette også? Kan Adobe album lage slikt? Lenke til kommentar
Strat Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Enig i at det er kjedelig å bruke 2-3 dager på å teste ut hvert av programmene før man får dannet seg et inntrykk. Det er derfor det er greit med dette forumet. Så.. hva ville dere valgt, folkens? Lenke til kommentar
hebbis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg er ganske fersk i gamet, og har nettopp fått installert Album, vesjon 1 da... men jeg liker det veldig godt, og syntes det er enkelt (men avanserte finesser) i bruk. Kan godt anbefale det ihvertfall! Lenke til kommentar
degas Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Trenger du et program som raskt finner bildene i de ulike mappene og viser disse i god kvalitet - bruk ACDSee! Alt annet av viktig redigering gjøres i Photoshop. Såvel Photoshops egen filebrowser og Album blir begge for langsomme og tungvidte i bruk. Har personlig meget god erfaring med kombinasjonen ACDSee 5 og Photoshop 7. Bl.a. kan det settes slik opp at en fil åpnes i Photoshop når det ønskes. Kombinasjonen kjøres stabilt på såvel W2000P som WXPPro. degas Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg bruker selv irfanview (freeware) thumbnail-mode som er utrolig lettvint, konfigurerbart, har god kvalitet, kjapt, stabilt, og er veldig lett å sette opp mot f.eks. photoshop. har testet acdsee5 og ps album1 og freeware-utgaven av ps album2 (masse pes om å oppgradere). likte acdsee mer enn ps album. mitt bruksområde er oversikt over store bildemengder, klargjøring for online album på egen ftp, resizing osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå