I am not a bird Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Hei Jeg har sett på ny mobil en god stund, for uansett hva jeg kjøper nå vil det bli en stor oppgradering Jeg ser for meg noe relativt kraftig sånn at jeg kan ha den lenge. http://www.multicom.no/Google-Nexus-5-White-5-Full-HD-IPSe-Gorilla-Glass-3e-32GBe-Snapdragon-800e-NFCe-Android-4e4-KitKat-LG/cat-p/c/p10627463 http://www.netonnet.no/art/mobil/samsung/telefoner/samsung-i9295galaxys4active/190328.6823/ er de jeg har sett på. https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/samsunggalaxys4activeoransje/#subscription=326260876&binding=326230874&detail=abo - Kraft - Mye minne (veldig gjerne minnekortplass) 32GB kan være nok, men gjerne mer - Kamera - Vanilla Android er en STOR fordel - Gjerne Vanntett - Kommer til å bruke case http://mobiledevicesize.com/compare/#388,361,319,52,366;1 Har god tid, så kjøper gjerne brukt hvis det er et godt tilbud. Trenger også abonnoment med ca. 50 min 50 SMS 500 GB 4G Kan også kjøpe mobil med abonnoment. Alt så billig som mulig. Endret 9. februar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nexus 5 er ikke vanttett. Dersom det ikke er absolutt krav så ville jeg sterkt anbefalt HTC One til 2990 kr. http://cdon.no/elektronikk/htc/htc-one-golden-nordic-p25927756?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=HTC+One+Golden+Nordic&utm_content=25927756&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Kjøpte meg denne selv fra Elkjøp med samme tilbud som CDON kjører nå. HTC Sense er faktisk en veldig positiv opplevelse, og da kommer jeg fra Samsung S2 med TouchWiz som kanskje er det lengste fra stock android man kan komme Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nexus 5 32GB selges ikke offisielt i Norge, og den du har linket til hos Mulitcom er den amerikanske versjonen D820 som ikke fungerer med 4G i Norge. Den europeiske har modellnr D821. Hva med Sony Xperia Z1? Den er blant de kraftigste og vanntett. Sony har bevist at de er blitt gode på oppdateringer, den har allerede fått 4.3 Jelly Bean og 4.4 KitKat er på trappene. Evt. forløperen (Xperia Z), som har vært på tilbud flere steder siste måneder. Jeg liker brukergrensesnittet til Sony, med gode tilleggsfunksjoner. HTC One kan også anbefales til 3000kr som nevnt, men den har ikke minnekortplass. Enig med fflex ang. Sense. Jeg ville selv valgt den svarte modellen. Også lekker i "gull". Min lillesøster har den i sølv og den hvite plasten har begynt å misfarge. Ang. abonnement så har de fleste operatørene gått over til fri bruk av ringeminutter og meldinger, du betaler for datakvoten. Ønsker du virkelig 500GB med data eller er det en skrivefeil? Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Nexus 5 er ikke vanttett. Dersom det ikke er absolutt krav så ville jeg sterkt anbefalt HTC One til 2990 kr. http://cdon.no/elektronikk/htc/htc-one-golden-nordic-p25927756?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=HTC+One+Golden+Nordic&utm_content=25927756&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Kjøpte meg denne selv fra Elkjøp med samme tilbud som CDON kjører nå. HTC Sense er faktisk en veldig positiv opplevelse, og da kommer jeg fra Samsung S2 med TouchWiz som kanskje er det lengste fra stock android man kan komme Jeg vet selvfølgelig at Nexus 5 ikke er vanntett, men jeg mener at det ville vært en fordel med en vantett telefon. Ang. HTC One foretrekker jeg LG G2 tross grusom Software av LG Nexus 5 32GB selges ikke offisielt i Norge, og den du har linket til hos Mulitcom er den amerikanske versjonen D820 som ikke fungerer med 4G i Norge. Den europeiske har modellnr D821. Hva med Sony Xperia Z1? Den er blant de kraftigste og vanntett. Sony har bevist at de er blitt gode på oppdateringer, den har allerede fått 4.3 Jelly Bean og 4.4 KitKat er på trappene. Evt. forløperen (Xperia Z), som har vært på tilbud flere steder siste måneder. Jeg liker brukergrensesnittet til Sony, med gode tilleggsfunksjoner. HTC One kan også anbefales til 3000kr som nevnt, men den har ikke minnekortplass. Enig med fflex ang. Sense. Jeg ville selv valgt den svarte modellen. Også lekker i "gull". Min lillesøster har den i sølv og den hvite plasten har begynt å misfarge. Ang. abonnement så har de fleste operatørene gått over til fri bruk av ringeminutter og meldinger, du betaler for datakvoten. Ønsker du virkelig 500GB med data eller er det en skrivefeil? Z1 blir for stor og tung som jeg viser i den ene linken. Ellers har jeg også fått med meg at Sony har blitt gode på oppdateringer, men har vurdert grundig og funnet ut av at jeg foretrekker S4 Active mot Xperia Z Takk for at du nevnte det med Nexus 5 - en (Hadde vært kijpt å sitte der uten 4G) Da er nok Nexus 5 ute av bildet - Dessverre. Ellers en fantastisk telefon. Hva med LG G2 Ang. abbonoment kan man med telipol Mikro + 500 MB til 88 kr / m. Dessverre med bare 6 mbit/s https://telipol.no/mobil Jeg foretrekker forresten Telenors nett. Endret 6. januar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Bare hyggelig Enig ang. størrelsen på Z og Z1, blir for stort. ZR er midt i blinken! Snuste på LG G2, men LGs brukergrensesnitt så verre ut enn Samsungs! Gikk derfor fra HTC One X til Nexus 5. Kjempefornøyd! Lykke til med valget av ny mobil! Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Om brukergrensesnittet til G2 er værre enn Samsungs, er vel smaksak. At skjermen på G2 er fantastisk, er bare sant. Med det bruksmønsteret du skriver opp, er vel ikke 4G en dealbreaker? N5 med 32GB støtter turbo-3G. Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Om brukergrensesnittet til G2 er værre enn Samsungs, er vel smaksak. At skjermen på G2 er fantastisk, er bare sant. Med det bruksmønsteret du skriver opp, er vel ikke 4G en dealbreaker? N5 med 32GB støtter turbo-3G. Akkurat nå synes jeg også 3G er ok, men som sagt vil jeg at den skal være kraftig for å leve lenge. Når 5G kommer vil 3G være helt bånn i bøtta, akkurat som 2G er nå. Glemte forresten å nevne at den skal brukes mye til spilling og youtube - titting, derfor trenger jeg så mye kraft og minne. Det er også en god "også være opp-to-date-i framtiden - - forsikring" at den har minnekort da ting veier mye mer for hvert år som går. Det har man jo lært etter Bill Gates litt uheldige utsagn for noen år tilbake. Nå synes jeg det står mellom G2, (ZR) og S4 Active Endret 6. januar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Bare for å nevne det, så har Note 3 3gb ram;) Men så er den stor da. Ellers så bør du ta turen i butikk for å få en felling på telefonene. Endret 6. januar 2014 av steikemeg Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Og greit å tenke på chipsettet S4 Active er QSd 600 CPU quad 1,9 GHz krait 300 G2 har QSd 800 CPU 2,26 GHz krait 400. Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Har vært i Butikken en gang i blandt og synes at 4.5-5" er ganske passe størrelse hvis den har små "bezels" Note 3 ser jo helt fantastisk ut - men blir dessverre for stor. Vet at G2 er kraftigere enn S4 Active - men ikke så mye bedre at jeg synes det er verdt å få et forferdelig Android overlegg og uten minnekort. Noen andre som har noen forslag. Z1 compact blir for liten - bare så det er sagt Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Det begynner å haste litt, og synes S4 active er det beste alternativet. Noen andre forslag / meninger / erfaringer ? Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Så denne på et fantastisk tilbud, men er låst til Telenor. Betyr dette at jeg bare kan bruke Telenor sine abonnoment i 12 mnd. Står nemlig ikke noe informasjon på nettsidene deres. Den begynner jo å bli ett år gammel, men er jo en fantastisk telefon, Med plass til minnekort ! : ) Noen meninger? Begynner å bli lei av Sony Ericsson K750i , selv om den har plass til minnekort... Endret 9. februar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Kan kun bruke Telenor sim-kort i 12 mnd ja. Men trodde du syntes Z1 ble for stor? Z er vel marginalt mindre. I og med at du fortsatt har Se K750i, så er vel ikke siste versjon av Android et absolutt must. Kjøp en tlf du syns ser bra ut, og som har noenlunde bra specs, så bytter du Launcher fra Play Store (hvis du ikke liker stock launcher da) Endret 9. februar 2014 av steikemeg Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Det er forskjell - kanskje ikke kjempestor, men synlig. http://mobiledevicesize.com/compare/#52,366;1 Det går ikke bare på at den blir for stor, men med Z1 kommer jeg til å ergre meg over at den har det store svarte feltet nederst. Noe dritt å være bundet til Telenor - de har ikke akkurat de billigste abonnomentene. Når jeg da er bundet til Telenor kommer jeg ikke til å spare så mye penger at det er verdt det, da de er såppast dyre. Den får / har fått Android 4.3 Si gjerne ifra hvis dere ser noen gode tilbud. Apropos Launcher: Hvilke er best? Må man roote? Trekker dette ned på ytelsen? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Trenger ikke root for å skifte launcher. Folk liker forskjellige launchere, må bare teste et par selv; Nova, Go, Apex, Holo HD er bare noen. Du kan også bare søke etter "Launcher". Les brukererfaringer for appen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er så mange bra mobiler akkurat nå at det blir nesten mer en smakssak som avgjør hvilken du bør kjøpe. Nexus 5 har for dårlig kamera for meg, mens HTC One blir i største laget- Galaxy S4 Active har jeg hørt har masse bugs, og at den ikke er så vanntett som de annonserer. Jeg hadde gått for Xperia Z til 2000 kr. Ja, den er Telenorlåst, men stort sett alle abo er jo like nå for tiden uansett hvilken operatør du velger. Alle operatører har jo samme pakka for 199 kr. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er så mange bra mobiler akkurat nå at det blir nesten mer en smakssak som avgjør hvilken du bør kjøpe. Nexus 5 har for dårlig kamera for meg, mens HTC One blir i største laget- Galaxy S4 Active har jeg hørt har masse bugs, og at den ikke er så vanntett som de annonserer. Jeg hadde gått for Xperia Z til 2000 kr. Ja, den er Telenorlåst, men stort sett alle abo er jo like nå for tiden uansett hvilken operatør du velger. Alle operatører har jo samme pakka for 199 kr. HTC One er smalere enn alle de du nevner. Jeg synes bredden er viktigere på følt størrelse enn høyden. Forøvrig har Lefdal søndagspris på 2900,- for HTC One. Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 Kjøpte Samsung Galaxy S4 Active på Lefdal til 2995,- Oransje Samsung protective plus case, Oransje. Og minnekort på 64 GB - future proofing Kjempefornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå