Gå til innhold

B&W CM8 og forsterker eller receiver

Anbefalte innlegg

Har tenkt mye på å kjøpe B&W CM8, men har enda ikke funnet ut hvilken receiver eller forsterker jeg eventuelt skal koble disse opp mot. Spørsmålet er egentlig om det er noe spesielt jeg burde kjøpe og om denne: http://www.hifiklubben.no/Products/denon-avr-x4000-hjemmekinoreceiver-60064/ er brukbar og eventuelt hvorfor ikke? Er som dere sikkert skjønner helt noob på dette så vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Det jeg likte med Denon x4000 er at den har nok HDMI-utganger airplay funksjon og slikt, blir jo og bruke høytalerene til både film og musikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt på selv så er cambridge 851A god til cm9, kombinasjonen er god, selvom cm9 krever mere kraft. Tror den ville ha passet veldig godt på cm8 siden den ikke krever like mye kraft. Hvis du har råd. Med cm9 synes jeg den kunne låte litt for varm og utydelig iblant med van den hul sine kabler, med qed revelation ble det mere hørbare detaljer. Anbefaler at du hører selv.

Endret av jadaimorgen
Lenke til kommentar

Kan jeg få kremte frempå en stereoforsterker ? Slik som andre folk har gjort. Mye mer lyd for pengene hvis du bare skal ha 2 høyttalere.

Merker jeg merka meg når jeg var på jakt til mine B&W var vel

Rotel, ( fra RA-11 og oppover )

Primare, (kanskje mest i22, den med dac har jo vært på tilbud endel hos soundgarden, og er det enda ser jeg)
Hegel ,( H70 og oppover)
Denon( de gamle gode PMA-xxx ligger ofte på finn for en billig penge)

Forøvrig sparer jeg mest mulig mijøet og kjøper audio brukt så lenge det lar seg gjøre ;)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha surroundreceiver må du ha effekttrinn utenom på CM serien

dvs?

Ser nok mest film, men er mer opptatt av god lyd når jeg lytter på musikk.

Hvis du skal bruke en surroundreceiver må du ha effektforsterker på fronthøyttalerene hvis du skal ha høyttalere i CM-serien. De er tungdrevne, og surroundreceivere er oftest svake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...