Gå til innhold

Får ikke koblet hjemmekino til wifi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et sånt anlegg:

http://www.mpx.no/lg-hb965df-hjemmekino-med-blu-ray/602172#!tab:extra

Jeg har nå internett fra telenor, med standard zyxel-ruter. Har prøvd å koble anlegget til det trådløset nettet, men det finner ikke nettet rett og slett. Når jeg søker etter nett kommer det ikke opp noe. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre? Har hatt det tilkoblet kablet før, men nå har jeg ommøblert og har tvn lenger unna nett-inntaket. Vil gjerne slippe kabel også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du ikke selve SSID?

Prøvd å logge inn på router og sette den i mixed mode så du sender over B/G/N ?

Sender du bare N så kommer ikke B og G (eldre utstyr på)

Burde nå ha N det utstyret, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Finner du ikke selve SSID?

Prøvd å logge inn på router og sette den i mixed mode så du sender over B/G/N ?

Sender du bare N så kommer ikke B og G (eldre utstyr på)

Burde nå ha N det utstyret, men verdt et forsøk.

Nei, det kommer ikke nett-navn eller noenting (der man søker etter SSID ja). Og jeg er helt grønn på nettverk og ruter, så jeg husker ikke hvordan jeg logger inn på ruteren engang. (Bare gjort det med hjelp en gang tidligere...) Det står både b, g og n på wifi-lappen som er klistret på. Betyr vel at alle skal funke?

Edit: Driver og logger meg inn nå. Skjønner at jeg skal se etter bgn på et eller annet vis, kan hende jeg skjønner det når jeg er inne. :)

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Jaa, da dukket neste problem opp. CIFS login. Finner ingen id og passord som gir meg tilgang til server. Har googlet dette, og nyeste svaret jeg fikk var skrevet for ti måneder siden, hvor det ble nevnt at Microsoft ikke hadde funnet en fiks for dette enda. Er det noen glupe sjeler her inne som vet mer? Noe så irriterende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...