Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hei. Har nettopp gjort en fersk reinstallering av win 7, og det gikk egentlig problemfritt. Dog støter jeg borti noen problemer i etterkant, som f.eks at jeg ikke har admin rettigheter på min egen maskin :-/ prøver også å installere oppdateringer, men på 126/127 så går det ikke lengre. Må da slå av pcen, og da bruker den evigheter på å tilbakestille pga feil med oppdatering. Mange filer som mangler i regedit, som jeg tenkte å bruke for å endre admin rettigheter bl.a. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvordan reinstallerte du operativsystemet? Og er du innlogget som administrator uten administrator-rettigheter? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Den første brukeren som opprettes når man installerer Windows er medlem av Administrator-gruppen.Så veldig rart at du skal ha mistet dine rettigheter. Du kan dobbelt sjekke om du er medlem av gruppen ved å gjøre følgende:Trykk på Windows-tast + R (Du får opp da et lite vindu kalt Kjør) Skriv inn cmd og trykk på OK. Du får opp et svart vindu, skriv inn: net users Her får du opp alle brukere på maskinen, når du ser brukernavnet ditt (det du logger inn på maskinen med) skriver du inn: net users dittbrukernavn Skulle det være mellomrom, må du sette brukernavnet i hermetegn: " "Du vil nå få opp en del informasjon om din bruker, blandt annet hvilke grupper den er medlem av.Nederst skal du se: "Medlemskap i lokal gruppe", her skal Administratorer stå! Hvis du det ikke står, er du ikke administrator. Da må du bruke et eller annet verktøy for å få administratorrettigheter tilbake. For Windows-update: Sjekk loggen for Windows-update. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Hvordan reinstallerte du operativsystemet? Og er du innlogget som administrator uten administrator-rettigheter?Stemmer. Har kunn 1 bruker, som jeg oppretta når jeg installerte windows. Installerte win via orginal win 7 installasjonsCD. Har gjort dette flere ganger før, ikke vært noe problem tidligere :-s Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 For å få igjennom disse oppdateringene så kjører du gjennom f.eks 10 og 10 til du finner den som er problematisk, så pleier det å gå til slutt. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Har fått installert update nå, men er stuck på 0% Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Prøv og gå til Start-menyen og skriv inn "cmd" i søkeboksen, men ikke trykk . Høyre-klikk og velg kjør som administrator. Deretter kopier inn "net user administrator /active:yes" og kjør. Restart og se om det kan føre til en endring Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Prøv og gå til Start-menyen og skriv inn "cmd" i søkeboksen, men ikke trykk . Høyre-klikk og velg kjør som administrator. Deretter kopier inn "net user administrator /active:yes" og kjør. Restart og se om det kan føre til en endring Det vil ikke være behov for å aktivere intern administrator når brukeren er allerede er medlem av gruppen Administratorer. Det som kan være problemet her er det er feil eierskap på programfiler eller noe annet tull. Til TS: Hva skjer om du høyreklikker på installasjonsfilen og velger "Kjør som administrator"? Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Skjønte det, men skader ikke med litt prøve-feile ettersom problemet er litt ulogisk i starten Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Det vil ikke være behov for å aktivere intern administrator når brukeren er allerede er medlem av gruppen Administratorer. Det som kan være problemet her er det er feil eierskap på programfiler eller noe annet tull. Til TS: Hva skjer om du høyreklikker på installasjonsfilen og velger "Kjør som administrator"? Det var det jeg hadde gjort på bildet Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Nei, nå har jeg rett å slett gått lei disse problemene, har pågått i to uker nå uten at jeg finner noe svar. Så har kjøpt meg Win 8.1 lisens i stedet, holder på å laste ned nå.. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du prøvde å laste inn operativsystemet på nytt flere ganger fra CD´n? Var det ingen integrert partisjon for factory settings, som en kan sette i gang ved boot´n? Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Installerte en gang fra usb, og en gang fra cd. Kan ikke komme på å ha sett noe partisjon for factory settings. Men problemet er "løst", for nå kjører jeg win 8.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå