Thieves Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hei folkens! Startet i sommer mitt eget AS. Har slitt litt i starten slik at jeg egentlig ikke kan ta ut lønn pr. dags dato. Klarer egentlig ikke å betjene husleie, mat osv med det jeg tar ut i lønn nå. Har jeg mulighet til å benytte meg av NAV slik at evt. jeg får litt ekstra penger slik at jeg kan fortsette med firmaet uten å måtte ta ut så høy lønn at firmaet ikke går i pluss. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
DanLieAnd Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Eneste måten du kan få penger av NAV på er nok om du er arbeidsledig, men da får du garantert ikke mer enn du tar ut i lønn og da tjener ikke firmaet ditt på det heller. Tjener du litt penger så får du ikke noe. Hvis du har muligheten så kunne du leid deg selv ut til andre bedrifter og samtidig utført egne oppdrag når de kommer. Da må du regne ut hva du skal ha i timen for at hjulene skal gå rundt. Det løsner seg nok etterhvert. Håper svaret var litt til hjelp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Mulig Nav kan gi støtte til å starte for seg selv. Hør med dem. Dagpengeordningen egner seg ikke for din situasjon, for da går det ikke på om du har penger, men om du jobber. Om du jobber for fem kroner timen betyr ingenting. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Selv fikk jeg sosial stønad fra NAV mens jeg hadde et foretak (som jeg ikke tjente noe særlig på). Kravet var da at jeg måtte ha kontoutskrift hver måned hvor jeg måtte vise hvilke inntekter jeg hadde hatt. (og de inntekter som ikke var godkjente, f.eks de fra foretaket) så ble det rett og slett trukket fra neste måneds utbetaling. Dette er vel et alternativ for å få ting til å gå rundt. Da får du i hvert fall støtte for mat, strøm og husleie. 1 Lenke til kommentar
2LyseGardiner Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Søk sosialhjelp. Har du noen eiendeler eller løpende utgifter til firmaet vil dette trekkes fra det du får til livsopphold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå