Gå til innhold

Inntekter og utgifter. Hvor stor bør differansen være?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Hvor mye av de månedlige inntektene mener du at man bør spare. Dette vi jo være veldig individuelt med mange forskjellige faktorer som spiller inn.

 

Kan du si ca hvor mye du får inn og hvor mye du har igjen etter alle utgifter? Jeg tenker på alle utgifter som husleie, mat, låneutgifter om du har det, drivstoff og andre ting du unner deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får inn 12 k i måneden, og sitter igjen med kroner til mat den siste helga. Er student og liker biffen min, så dårlig med sparing her i gården :hm:

 

Kommer an på som du selv sier. For min del akkurat nå, skulle jeg gjerne spart et par lønninger som sikkerhet for de langsiktige betalingene

Lenke til kommentar

Får utbetalt ca 30 000kr, har bil, men ikke billån. Regner ikke innbetaling på huslån som forbruk, men tar selvfølgelig med renter.

Da sitter jeg igjen med ca 16 000kr etter regninger, forsikringer, mat og en god slump lommepenger. Har samboer som jeg deler renter på boliglånet, matutgifter med og slikt. Bilutgifter/forsikringer står jeg for.

Lenke til kommentar

Jeg har en litt svingende inntekt som går typisk i fra 22' til 42'+ netto, så sparingen går der etter.

 

Pr i dag har jeg en utgiftspost(inkludert avdrag på lån som per def er "sparing") som ikke overstiger 22' så lenge jeg ikke har unormale utgifter som veiavgift, NRK avgift osv.

 

Men sånn i gjennomsnitt har jeg ca 35 inn og 20 ut(uten å ha regnet særlig på det, men det er slik jeg omtrentlig har sett at utviklingen har vært i 2013).

 

I år skal jeg og samboeren dele opp leiligheten så da går mine faste utgifter litt ned, men jeg skal også ha ny bil så regner med det går opp i opp.

 

Edit: Glemte å svare på hvor mye jeg mener en skal spare, jeg mener en skal spare opp en god buffer(2-3 månedslønner) for så å spare så mye som mulig etterpå. I tillegg bør man spare maks på BSU synes jeg.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Får inn 12 k i måneden, og sitter igjen med kroner til mat den siste helga. Er student og liker biffen min, så dårlig med sparing her i gården :hm:

 

Kommer an på som du selv sier. For min del akkurat nå, skulle jeg gjerne spart et par lønninger som sikkerhet for de langsiktige betalingene

 

Betaler du husleige? Tjener selv rundt 5600 i måneden, 2000 i leige. Så eg lever på rundt 3600 i måneden, holder greitt for det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...