firberblad Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, Junior brukte skype med noen venner i stad, og da kom det en "link" fra en venn med et bilde og en tekst som fristet junior til å trykke. Noe han gjorde. Så kom det noen rare melding i skype om at en .exe fil ville bruke skype. Et søk med malware bytes fant 8 trojanere som jeg satt i karantene og slettet. Har så søkt med spybot, malware, og sec. Essentials, men alle kommer opp med null treff på søk. Men er jeg nå helt trygg ? Er trojanerne virkelig borte ? Lurer på dette siden PC brukes til nettbank, steam, mail, FB etc. Er såpass paranoid at jeg lurer på en format og install Windows igjen for å være helt trygg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Dersom jeg har fått et virus, og jeg er redd for at det skal være noe ekstra igjen etter et søk tar jeg som regel en formatering, men vet ikke om det er så nødvendig dersom det ikke kommer opp hos Malware bytes. Du kunne jo prøvd å starte i safemode og søkt igjennom der? Du taper ihvertfall ikke på å prøve det. Endret 5. januar 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Tror det blir en fresh install av Windows. Nytt søk i appdata mappen fant denne: Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Tror det blir en fresh install av Windows. Nytt søk i appdata mappen fant denne: Skjermbilde.JPG Trojan ZBOT er Backdoor-malware som stjeler passord/login data. Den installerer i de fleste tilfeller også rootkit. Anbefaler å reinstallere og forandre alle passord. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 ikke meningne å kuppe tråden- men hva er malware bytes? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Et gratis anti malware/virus/trojaner etc program.Last ned gratis fra downloads.com. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Et gratis anti malware/virus/trojaner etc program.Last ned gratis fra downloads.com. gjor det igår... fann 2 på stasjonære... 166 på laptopen! xD haha kjørte 4-5 søk just in case xD Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Trojan ZBOT er Backdoor-malware som stjeler passord/login data. Den installerer i de fleste tilfeller også rootkit. Anbefaler å reinstallere og forandre alle passord. Var det jeg gjorde. Funker som fjell nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå