lknight Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 har vært bortreist i jula og imens man har vært borte så har det vært voldsomt uvær her borte, noe som har forårsaket diverse problemer. når jeg satte på alt av elektroniske apparater, var det som om hele nettet fikk en kortslutning hvor da sikringen gikk. tittet i sikringsskapet og der blinker jordingsfeilvarselen. etter dette har ikke mine elektroniske apparater til over 35000kr fungert til tross for bytte av kontakt og strømnett (prøvde hos naboen men ingenting der heller). har kvittering på samtlige apparater på når de ble kjøpt. er dette noe jeg kan få på min forsikring kansje?? har aldri hatt behov for forsikringshjelp før så derfor eg spør - vil ikke gjøre noe dumt. jeg har innbo (dette går vel under det hva??) men ikke via banken da.. får heller ikke levert varene tilbake der hvor man kjøpte de fordi butikkene hvor jeg kjøpte de dyreste apparatene eksisterer ikke lenger. og det vil koste flesk å få de reparert hilsen en usikker og forvirret forsikringstaker :/ Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det fyrste du må gjere er å finne fram forsikringsavtalen, eventuellt så må du gi meir opplysninger om kva forsikring du har tegna. Normalt sett vil innboforsikringa dekke skader etter lynnedslag (som eg antar dette gjelder). Forsikringa vil nok ikkje dekke alt, i tillegg til ein eigenandel som du må betale så vil det være aktuellt med avskrivning av verdien på slike elektriske produkt. Så du vil nok ikkje få utbetalt 35 000, men du vil kunne få utbetalt ein del av verdien. Du treng ikkje å levere inn apparata til forhandler då slike skader uansett ikkje går på garantien. Kva du skal gjere med dei øydelagte apparata vil forsikringsselskapet ditt gi deg nærmare informasjon om. Så mitt råd er at du sjekker vilkåra i forsikringsavtlane din for å sjå om du får bekrefta at dette skal dekkast på forsikringa. I enkelte tilfeller kan det være fornuftig å holde tunga litt rett i munnen slik at du bruker den rette benemnelsen på skaden. Typisk vil det være stor forskjell på om noke er vannskada eller om det har falt i vann, resultatet er likt, men dekkningsgraden på forsikringa kan være forskjellig. Deretter ringer du forsikringsselskapet og får råd om kva du skal gjere vidare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå