dag1234 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 @Tåkelur: Jeg er ikke uenig i hva du skriver, og hadde dette vært eksamen hadde du gjort det godt (i alle fall om du la inn noen kliniske eksempler). Men - og det er et stort men her, ved å møte den som har det vanskelig på en slik måte som du viser her (f, men særlig g), med å åpne opp før å snakke om det vanskelige, så står du i fare for å få en terapeutrolle for vedkommende. Det er en rolle som vanlige lekfolk ikke skal ha. Det kreves faglige forutsetninger til å følge opp det som måtte komme på godt, men mest på vondt. Og det krever kjennskap og tilknytning til resten av hjelpeapparatet. Jeg mener at som sjef er det beste å formidle sin bekymring på en likefrem og tydelig måte, og be den det gjelder søke hjelp hos noen som har forutsetninger for å kunne følge opp. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Ja, hvis det er en stor sak som ikke er borte i morgen må man sende videre. Og hvis det blir regelmessig så må man ta det opp på en fin måte at man ikke har kapasitet til å ta seg av dette. Så man skal ikke gå i dybden, men jeg mener likevel at man skal gjøre sitt beste i et par sekunder når folk har problemer. Så får man dra oppmerksomheten over på noe annet så kjapt som mulig. Endret 9. januar 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå