zeetings Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, er det noen som vet om det er mulig å lage isbiter av sæd i fryseren eller må det være kaldere enn det? Isåfall, hvor kaldt? Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Mobius Skrevet 5. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2014 Well, you're a sick fucker aren't you? 16 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Sikkert mulig, men hvorfor? Lenke til kommentar
Populært innlegg Pinng Skrevet 5. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2014 Glad jeg ikke skal i bursdagsselskapet ditt 22 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Tviler litt på at det funker så bra/lenge. (med tanke på at selv foråtnelsesprosesser foregår i høyeste grad selv i minus 20 grader og noe) Et kjapt søk: http://www.hfea.gov.uk/74.html Step 5. The sperm are frozen and then stored in a storage tank containing liquid nitrogen. (altså rundt -195 grader) Sperm cells have been frozen and thawed successfully for more than 40 years. Endret 5. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Tviler litt på at det funker så bra/lenge. (med tanke på at selv foråtnelsesprosesser foregår i høyeste grad selv i minus 20 grader og noe) (altså rundt -195 grader) Den temperaturen gjelder for at sædcellene fortsatt skal være i live når de tines opp, noe som vel ikke var nevnt som en forutsetning i åpningsinnlegget. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Ahh, jeg tok det som en selvfølge. My bad. Frysepunktet til sæd tipper jeg ikke er så lavt som minus 24 eller hva fryseren til trådstarter er på, men det blir ren tipping. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Kan du ikke bra prøve å putte noe i fryseren og se hva som skjer? Du må fortelle oss hvordan det gikk hvis du forsøker å lage sædisbiter. Da mener jeg ikke bare nedfrysningen, men også bruken, hva nå enn den går ut på. 3 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Mener å ha lest et sted at noen frøys ned sæden sin i fryseren for senere "lek" uten at det blei noe problem av det. Han spruta mange ganger i glasset og fylte det helt fullt før det blei brukt. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 samme hva du skal bruke det til, håper jeg på en update, OP 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Enig med Bork! Du taper ikke noe på å teste. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Her passer det med et klisjéaktig bilde. 8 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Prøver å se på det praktiske her. En isbit er hvor stor? La oss si 3*3*3 cm. Det vil si 27 cm3 eller 27 ml. Google forteller meg at en ejakulasjon er mellom 2 og 5 ml. Da antar jeg at 5 er når du ikke har tømt deg og 2 er påfølgende. Skal man da fylle en isbit må man runke en gang hver dag i 6 dager eller 11+ ganger på en dag. Vil tro det er en utfordring å fylle en isbit på en dag siden man før eller siden vil se en så merkbar nedgang i ejakulasjonsvæske at det blir problematisk å runke mange nok ganger. Når det er sagt: Lykke til. Post gjerne resultatet. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 3x3x3cm2 er vel noe i overkant av størrelsen på en normal isbit`? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Litt mer googling sa meg at en "standard" isbit er 1,2 kubikktomme, eller ca 20ml. Så jeg var altså litt unna, men ikke SÅ langt. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Her passer det med et klisjéaktig bilde. hahaha! Anja og Malene! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Prøver å se på det praktiske her. En isbit er hvor stor? La oss si 3*3*3 cm. Det vil si 27 cm3 eller 27 ml. Google forteller meg at en ejakulasjon er mellom 2 og 5 ml. Da antar jeg at 5 er når du ikke har tømt deg og 2 er påfølgende. Skal man da fylle en isbit må man runke en gang hver dag i 6 dager eller 11+ ganger på en dag. Vil tro det er en utfordring å fylle en isbit på en dag siden man før eller siden vil se en så merkbar nedgang i ejakulasjonsvæske at det blir problematisk å runke mange nok ganger. Når det er sagt: Lykke til. Post gjerne resultatet. Vi vet jo ikke hvor ung og hormonfull trådstarter er. Han har heller ikke sagt hva han vil bruke isbitene til, så kanskje det går an å vanne ut sæden litt? Hvis han for eksempel skal putte isbitene i colaen til en kompis han ikke liker, så må de kanskje ikke bestå av 100 % sæd. Kanskje bare 50 % er nok til å få en reaksjon. Det er vel ingen her som vet hva frysepunktet til sæd er, så kanskje det er helt nødvendig å blande med litt vann for å få harde terninger i fryseren. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 To ting: - Bilder - Oppdatering Takk Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Litt mer googling sa meg at en "standard" isbit er 1,2 kubikktomme, eller ca 20ml. Så jeg var altså litt unna, men ikke SÅ langt. En kar i militæret hadde samla opp ei halv shampoflaske gjennom tjenesten, så ingenting er vel umulig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 En kar i militæret hadde samla opp ei halv shampoflaske gjennom tjenesten, så ingenting er vel umulig. og gjerne "glemt" den i dusjen? Vurderte selv å sprøyte gift inn i pizzaene mine i fgt, men ble med tanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå