Gå til innhold

Problemer med Windows 8.1.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

For en tid siden oppgraderte jeg til Windows 8.1. Da jeg brukte Google Chrome nettleseren virker den ikke lenger like bra som Opera og FF. Det tar lang tid før nettleseren lastes. Dette kan jeg dog leve med.

Verre er det at jeg får denne melgingen hver gang jeg logger på.

Tilkoblingen til en Windows Tjener mislyktes.

Kan ikke koble til group policy client tjenesten. Dette problemet hindrer at standard tjeneren logger på.

Som administrator kan du se i system hendelses oggen etter dettaljer im hvirfir tjeneren ikke svarte.

Jeg tenkte å bruke system gjenoppretting eller sette inn Windows 8 Cd for å prøve å fikse dette,

Noen som kjenner til problemet og vet hva som må gjøres. For øvrig fungerer Pc'en nesten som den skal. Men jeg liker ikke meldingen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ingen som kjenner problemet og vet om en enkel løsning. Kan det være nok å kaste Google chrome i søppelbøtta? Jeg har en sterk minstanke om at det var via det programmet maskinen ble infisert. Nå virker heller ikke nettleseren som den skal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tenkte at jeg ville prøve følgende strategi i prioritert rekkefølge om ikke noen andre har et bedre forslag:

1. Avinstaller og reinstallere Google chrome. Mener problemet kom med bruk av det programmet.
  2. Bruke gjenopprettingstidspunkt. Det tar timer i Windows 8 da jeg prøvde det en gang jeg måtte slette og rydde opp etter en Chrome app. Jeg anbefaler med den erfaringen jeg har å være varsom med å installere apper på Chrome.
  3. Sette inn Windows 8 pro Cden og prøve en gjenopprettings opsjon. Men det kan vel komme i konflikt med 8.1 installasjonen? Noen som vet noe mer om det?
  4. I verste fall formatere harddsiken og installere alt på nytt. Noen ganger er en slik vårrengjøring bare en fordel. Men da må jeg nok også oppgradere til 8.1 etterpå og det tar tid.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ingen konkrete forslag, så nå er jeg i gang med min prosedyre.

Google chrome er avinstallert og nå kjøres Windows update. Det gir meldingen

Oppdager problemer.

Løser prpblemer.

Stopper tjenesten bits.

Starter tjenesten bits.

Siden har update kjørt i 2 timer. Jeg har erfaring med at installering og system gjenoppretting av Windows 8 kan ta tid, så jeg lar programmet kjøre enda en stund for å gjøre seg ferdig.

Forhåpentligvis er problemet løst når update er ferdig. Hvis ikke må jeg fortsette med noen av de andre alternarivene nevnt ovenfor.

Dette innlegget er skreve fra en av mine gamle stasjonære Xp maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som myhken, bruker Chrome mange timer hver dag uten problemer. Oppdaterte også nylig til Windows 8.1 uten problemer.

Det er en innebygd funksjon i Windows 8 som lar deg kjøre en slags clean install uten å boote fra eksternt medium (DVD eller minnepenn). Du kan velge mellom "refresh" og "reset".

Du bør også skanne maskinen etter uønsket programvare (malware) med f.eks. SuperAntiSpyware og Malwarebytes Anit-malware. Snodige programnavn, men de fungerer meget bra. Kan også være lurt å boote fra en minnepenn og kjøre en skann av diskene, f.eks. Windows Defender Offline.

Hvis du allikevel velger å ta en clean install, kan du få tak i Windows 8.1 ISO. Men setup godtar ikke Windows 8 nøkler, så du må aktivere i etterkant.

Endret av Pey'J
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Glimrende svar. Det siste er ikke noe problem da jeg kjøpte en Windows 8 Pro cd fra expert der jeg kjøpte den bærbare med Vista for noen år siden. Formaterte harddisken og erstattet Vista med Windows 8. Det var ikke noe problem, men der er noen installasjoner jeg helst ikke vil miste ved å gjøre dette nok en gang. Min erfaring er dog at du har en mye bedre maskin når det er gjort.

Skal se på de andre løsningsforslagene dine når maskinen har gjort seg ferdig med update om problemet da ikke er løst. Men denne updaten tar tid. Kan snart virke som programmet er inne i en løkke, men venter enda noen timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den går enda. Det er en snart 5 år gammel bærbar. Selve installasjonen av Windows 8 tok flere timer. Det samme gjorde systemgjenoppretting med Windows 8. Det gikk mye raskere på en gammel Xp maskin. Oppgraderingen til Windows 8.1 gikk også svært tregt. Når Windows 8 var installert hadde jeg en langt raskere maskin enn med Vista.

Fortsatt sier programmet:

Starter tjenesten bits

som jeg aldri har hørt om før. Hva er det?

Systemet henger ikke, siden den grønne tidsindikatoren driver å går under der det står Starter tjenesten bits.

Det lengste jeg har ventet på et program er over 18 timer. Jeg brukte det glimrende programmet Stellar Phoenix photo recovery til å finne video filer på et kamera som jeg hadde slettet.

Jeg venter noen timer til. Jeg kan jobbe på den stasjonære maskinen.

Igjen takk for nyttig info og hint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og tilbake til orginale problemet. "Kan ikke koble til group policy client tjenesten". Er maskinen med i et domene?

Nei ikke om noen da har trengt seg inn og overtatt maskinen.

Kan ikke koble til group policy client tjenesten

Det var en feil jeg fikk samtidig med at Chrome sluttet å fungere. Samtidig virket ikke høyreklikking for å opprette en mappe på harddisken. For øvrig fungerte alt som det pleide.

Når man oppgradere Windows blir gamle ting hengende igjen forresten. Anbefaler ALLTID clean Windows-installasjon.

Jeg formaterte som nevnt C disken og installerte Windows 8 fra Pro Cd'en jeg kjøpte hos ekspert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...