Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er som å få ei bøtte med salt i såret når Moyes sier vi spilte bra i går, for det er dirkete fornærmende mot fansens forståelse av fotball. Uansett om vi hadde vunnet i går hadde jeg vært ekstremt misfornøyd med fotballen vi spilte.

 

Dessverre er jeg i samme båt som banan. Sitter nesten å håper vi taper så Moyes blir borte. Kjenner jeg totalt likegyldig til lørdagen, faktisk heller jeg mot en borteseier. Bedre å ta operere nå og bli kvitt sykdomen enn å ta litt medisiner og holde den i sjakk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fun fact:

Du har sikkert brukt like mange kalorier på å uttale at du ikke gidder, som du ville brukt ved å gjøre den mer leser-vennlig.

 

Du ville jo tydeligvis at folk skal lese teksten, så hvorfor ikke gjøre den mer leser-vennlig?

 

 

But I digress, teksten har flere gode poenger den.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Du kan jo bare kopiere det jeg limte inn her? Og hvorfor skal du inn på redcafe? Jeg har sagt nøyaktig hvor du kan finne det i inlegget. Hvorfor du får mensen av at jeg ikke gidder å legge inn avsnitt i et innlegg jeg ikke har skrevet og allerede har lest? Gir ingen mening.

 

Les det, ikke les det. Jeg gir egentlig faen. Syntes bare det var et godt innlegg.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Ja innså det i etterkant men er på mobilen så ikke like enkelt å kopiere utvalgt tekst :p

 

Hvis du ikke takler at folk får "mensen" som du så voksent kaller det, bare fordi jeg poengterte at teksten kunne hatt godt av avsnitt, så er det er vel ikke jeg som er i hormonell ubalanse for å følge linja du har lagt deg på.

 

Å være litt mindre arrogant kunne kledd deg også forresten, men hei, hver sin preferanse.

 

Uansett:

Jeg mente på ingen måte å "angripe" engasjementet ditt eller teksten, jeg prøvde på en åpenbart dårlig humoristisk måte å gi et tips om at teksten er tung å lese, that's it.

 

La oss heller fokusere på det som står i teksten og ta den debatten i stedet for en avsnitts-debatt.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Grunnen er at Moyes faktisk mener at United på et tidspunkt denne sesongen har spilt bra fotball. Dette skremmer meg mer enn noe annet. Moyes har vært fornøyd med laget når de har vunnet på ren flaks.

 

 

Med respekt å melde, så er vel dette noe SAF også hele tiden gjorde. Skrøt i media, selv om det var ufortjent. Jeg tror nok ikke Moyes har vært ordentlig fornøyd med mange kamper i år, selv om han har gitt uttrykk for det. Det tror jeg nok spillergruppa har fått høre også. Dette er nok bare et prinsipp om å ikke snakke negativt om egne spillere/eget lag i media.

 

Hvordan han takler media er en annen ting. Enig i at han har kommet med noen korttenkte utsagn her og der, men jeg synes det hele er litt overdrevet kanskje. Karisma? Helt ærlig, så hadde ikke akkurat Fergie noen utstrålende karisma heller.

 

Når det er sagt så er jeg enig i mye av det du sier. Jeg begynner å tenke at det var helt feil å la Fergie ta avgjørelsen om nestemann i jobben hans. Har lest meg litt opp rundt tema og det virker som om dette har feilet så og si alle andre ganger det har skjedd i historien med både United og andre klubber.

 

Fergie er gammel og lever etter gamle prinsipper som at hardt arbeid, motivasjon og vilje vil være nok. Det så han i Moyes. Det virker dog ikke som om Moyes har kunnskapen nok til å kunne levere god angrepsfotball/filosofi. Han har vel tross alt spilt nogle defensiv fotball med Everton i 11 år for å få de dit de er i dag. I den moderne fotballen må man inneha mer enn bare disse egenskapene. Jeg begynner å tenke det var feil å ansette en SAF-Lite. Man trenger forandring, ikke videreføring av old school stil.

 

Mitt soleklare førstevalg som evt neste manager er som nevnt mange ganger allerede Ole. Han har etter min mening alt som skal til, og ikke en gang Klopp når han til knærne når det kommer til innsikt i klubben og hvordan klubben drives. I tillegg er han up and coming og står for en angripende filosofi, mye basert på hva United drev med. Karismaen hans er strålende, og han har stålkontroll i media. Han er en legende på OT, og jeg tror spillerne ville fått en kjempeboost i motivasjonen om han kom inn. I spillergruppa var han alltid høyt respektert, og han var en lederskikkelse som bar kapteinsbindet ved enkelte tilfeller. I mitt hode kan det ikke slå feil.

 

En annen ting jeg frykter litt er at klubben generelt ikke får/har så mye penger å bruke som de gir uttrykk for. Om man ser på penger brukt på spillerkjøp før og etter Glazer kom inn så har det endret seg radikalt. Jeg begynner å få en følelse av at alt snakket om penga til klubben bare er bullshit. Overgangssummene har generelt ikke blitt offentliggjort de siste 3-4 sesongene. Hvorfor er det sånn?

 

Limer inn noe hentet fra Caf på slutten her, angående valget av Moyes. Plukket fra boka til Fergie, til dere som ikke har lest den. Man får inntrykk av at Fergie valgte på litt feil grunnlag.

 

MikeUpNorth said:

This is how Fergie introduces his choice of David Moyes as his successor in his autobiography - he talks primarily of David Moyes being Scottish:

 

"...They wanted a new man in place within days.

 

A lot of Scots have a dourness about them: a strong will. When they leave Scotland it tends to be for one reason only. To be successful. Scots don’t leave to escape the past. They move away to better themselves. You see it all over the world, in America and Canada especially. Leaving the homeland creates a certain resolution. It’s not a mask; it’s a determination to get things done. The Scottish dourness others talk about sometimes applied to me as well.

 

The Scotsman abroad doesn’t lack humour. David Moyes is not short of wit. In their jobs, though, the Scots are serious about their labours, an invaluable quality. People often said to me, ‘I never see you smile during a game.’ I would reply, ‘I’m not there to smile, I’m there to win the match.’

 

David had some of these traits. I knew his family background. His father was a coach at Drumchapel, where I played as a lad. David Moyes senior. They have a good family feel about them. I’m not saying that’s a reason to hire someone but you like to see good foundations in someone appointed to such high office. I left Drumchapel in 1957 when David senior would have been a young boy, so there was no direct crossover, but I knew their story."

 

Clearly Scottishness was central to his thinking.

MikeUpNorth said:

I went to the Q&A with Fergie in London and when asked about Moyes he replied "Don't worry, we've got a good Scottish manager" before going on about his work-ethic and how that is typical of Scots.

 

I don't think someone with Moyes' record would have got the job if they were German or Italian for example.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg bemerker meg at flertallet av oss som ikke er United-supportere mener at Moyes er rett mann for United, mens et lite mindretall av United-supportere er enige i det. Mon tro om enkelte mener at Moyes er rett mann for å ødelegge United. :p

Evt at vi som står utenfor united-kjernen ser at nye trenere trenger tid. Moyes har aldri vært noe quick-fix.

Ja, United vant gull i fjor, men det var på ren og skjær viljestyrke. Samt elendig konkurranse fra city, arsenal og chelsea. Nærmest walkoversesong.

Lenke til kommentar

Godt poeng det Daniel. Chelsea og City var mildt sagt svake i fjor. I tillegg var RvP det motsatte. Så da blir det "enklere" å vinne ligaen om de har en spiss som scorer natt og dag.

 

Uansett, jeg er sikker på at andre trenere hadde fått mer ut av laget slik det er nå. Det mangler litt gnist på banen slik jeg ser det og Moyes sine bytter bidrar vel ikke akkurat til å løfte laget. Han satt vel inn Fletcher når United jagde mål? Det er på lik linje med Benitez sitt Ivanovic mot Azpilicueta når Chelsea trengte mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...