Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

 

 

Det er du som er historieløs når du maser om Ferguson og at han fikk tid. Er så irrelevant som det kan få blitt.

 

Ja, for utålmodighet og hyppige managerskifter er ihvertfall veien til suksess.

 

Om det var 1980-åra eller 2014 spiller ingen rolle. Kontinuitet er nøkkelen til suksess. Problemet er at United-supportere er så bortskjemte at de ikke takler motgang i det hele tatt. Jeg vil tro at Ferguson er mer kvalifisert enn noen her inne eller på TV2 til å bedømme hvem som er best egnet til å føre klubben videre. Men seriøst, dette United-laget har store mangler, kanskje spesielt defensivt. Vil tro Moyes får betydelige midler til å gjøre endringer i troppen i sommer, og forventer å se United tilbake i kampen om topp 4 neste år... og det er jo teoretisk sett ikke kjørt i år heller.

 

Ja, og hva sa Ferguson til Moyes? STØTT DEG PÅ DET EKSTISTERENDE MASKINERIET! og hva gjorde Moyes? Han reiv ut heile dritten. Du er jo heilt på bærtur.

 

 

Det er jo slik at mennesker gjerne jobber best sammen med folk de kjenner og er trygge på. Moyes ville ha sine egne folk, og det må han få lov til. Det er jo som regel det som skjer når en ny manager kommer inn.

 

Dere ser ut til å glemme at det er mennesker det er snakk om, og da tar det nødvendigvis tid å bli kjent i nye omgivelser, med nye kolleger etc. Dersom United klarer å levere en god sluttspurt nå i år, tror jeg pipen raskt får en annen lyd fra dere. Og så får vi se hva sommeren bringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tullete å la en manager sitte tre år selv om alt tyder på at han er feil mann. Og hvordan vet man at kontinuitet er nøkkelen til suksess? Det finnes flere eksempler på suksessfulle klubber som har byttet manager ofte, enn motsatt. Det er uansett en logisk feilslutning å si at suksessfulle klubber som har hatt samme manager over lengre tid beviser at kontinuitet er nøkkelen til suksess, for det er jo logisk at suksessfulle managere får beholde jobben, mens mislykkete managere ikke får lede enn klubb i lengre perioder.

Lenke til kommentar

Problemet for min del er filosofien til fyren. Det er dinosaur-fotball fra øverste hylle. Jeg ser ikke noe som helst lys i enden av tunellen, og det å kunne nevne "god sluttspurt" er bare tåpelig. Ingenting tyder på at det vil skje. Jeg leste om Everton-supportere som klaget på Moyes' defensive kjedelige fotball etter 11 år i Everton, det synes jeg er utrolig skremmende. Spisser under Moyes har aldri hatt en god scoringsrate utifra hva jeg kan huske. Spisser har blitt ødelagt akkurat slik som RvP i år. Alt går langs kantene, det er overhodet ingen plan over spillet og sentral midtbane blir så og si ikke brukt. I mine øyne den aller viktigste lagdelen. På toppen av dette bruker han spillere i feil posisjoner, lar antatt bedre spillere slite benken og gir fornyet tillit til drittspillere gang på gang. Det henger ikke på greip, mannen må gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet for min del er filosofien til fyren. Det er dinosaur-fotball fra øverste hylle. Jeg ser ikke noe som helst lys i enden av tunellen, og det å kunne nevne "god sluttspurt" er bare tåpelig. Ingenting tyder på at det vil skje. Jeg leste om Everton-supportere som klaget på Moyes' defensive kjedelige fotball etter 11 år i Everton, det synes jeg er utrolig skremmende. Spisser under Moyes har aldri hatt en god scoringsrate utifra hva jeg kan huske. Spisser har blitt ødelagt akkurat slik som RvP i år. Alt går langs kantene, det er overhodet ingen plan over spillet og sentral midtbane blir så og si ikke brukt. I mine øyne den aller viktigste lagdelen. På toppen av dette bruker han spillere i feil posisjoner, lar antatt bedre spillere slite benken og gir fornyet tillit til drittspillere gang på gang. Det henger ikke på greip, mannen må gå.

This!

Lenke til kommentar

Vel, tiden får vise.

 

knipso, rent bortsett fra de pengedopa klubbene, hvor mange er det som opplever langvarig suksess med hyppige managerbytter? Jeg sier ikke at alle managere skal sitte i 25 år, eller at managere skal være fredet for enhver pris, men når man overtar en klubb er det viktig at ledelsen gir den tiden det trengs for å sette sitt preg på en klubb. Dersom United driver og roter rundt på samme måte om et år som de har gjort i år, da er det på tide å bli urolig.

 

Men det tar tid å få på plass de rette spillerne, det rette støtteapparatet, den rette spillestilen etc. Så lenge man ikke er Sheik Manchester Al-City eller Chelski med utømmelige bankkontoer er ikke slike ting nødvendigvis gjort i en håndvending.

Alt maset rundt United i år viser bare konsekvensene av pengedoping i fotballen. Folk blir utålmodige og tror at suksess kommer bare ved å knipse. Man henter bare ørten verdensstjerner i et transfervindu, bygger om hele treningsanlegget og har plutselig et kontaktnettverk i verdensklasse. Det er ikke slik det funker i den virkelige verden, og United lever i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Problemet for min del er filosofien til fyren. Det er dinosaur-fotball fra øverste hylle. Jeg ser ikke noe som helst lys i enden av tunellen, og det å kunne nevne "god sluttspurt" er bare tåpelig. Ingenting tyder på at det vil skje. Jeg leste om Everton-supportere som klaget på Moyes' defensive kjedelige fotball etter 11 år i Everton, det synes jeg er utrolig skremmende. Spisser under Moyes har aldri hatt en god scoringsrate utifra hva jeg kan huske. Spisser har blitt ødelagt akkurat slik som RvP i år. Alt går langs kantene, det er overhodet ingen plan over spillet og sentral midtbane blir så og si ikke brukt. I mine øyne den aller viktigste lagdelen. På toppen av dette bruker han spillere i feil posisjoner, lar antatt bedre spillere slite benken og gir fornyet tillit til drittspillere gang på gang. Det henger ikke på greip, mannen må gå.

 

Første innlegget her som viser prov på saklig argumentasjon.

 

Var det noe Ferguson var god til, så var det å utvikle spillet til laget etterhvert som tidene forandret seg. Moyes i Everton ble kanskje et slags status quo, der Moyes ikke fikk videreutviklet sin filosofi fordi han var i en klubb med begrensede ressurser, mens Everton ble stående på stedet hvil fordi Moyes ikke utviklet seg. Jeg tror fremdeles at Moyes kommer til å utvikle spillet til United, men han er nok nødt til å gjøre noen upopulære avgjørelser for at det skal skje. Og så må han vise vilje og initiativ til å forandre og forbedre seg. Det sier seg selv at man ikke vinner serien med en Everton-innstilling til fotball, så Moyes må gjøre grep.

 

Jeg tror han klarer det.

Lenke til kommentar

Respekterer at du står på cmyrland, men statistikken er oppsiktsvekkende mtp han mot topp 5-6 lag osv. Uansett lag så langt. Det som skremmer meg mest. At han ikke har riktig tankegang mot disse topplagene, og tenker på "samme måte" selv om han er trener i Man Utd eller Everton.

Lenke til kommentar

Han sa vel at jobben var vanskeligere enn han trodde, så jeg vil tro at han kommer til å gå noen runder med seg selv i sommer. Problemet er at man ikke har tid til å gjøre store endringer i løpet av en sesong når man skal kjempe i fire turneringer.

 

Tror ikke han kommer til å ta ut fem uker ferie i sommer, for å si det sånn. Strengt tatt forventer jeg at han jobber ræva av seg for å utvikle seg selv og laget i sommer, slik at United fremstår som et helt annet lag neste år.

tror det er noe som mangler i posten din, tc47?

 

Mitt eneste mål er at folk skal slutte å være så jævla utålmodige, samme hvilket lag de heier på. Har hatt mange disuksjoner her på forumet opp gjennom årene hvor spes liverpool-supportere mente Hendo var bortkastede penger og Lucas var et dødfødt prosjekt, og at begge burde bli solgt mens det fremdeles var noe å få for dem. Jeg har også vært borti diskusjoner rundt akademiet til liverpool, hvor folk har vært grinete og sure fordi klubben ikke produserte talenter bare noen få år etter at Rafa satte i gang den store restruktureringen av et akademi som hadde stått stille siden nittitallet.

Enkleste utvei er alltid å rope på at folk må bort, det må gjøres drastiske grep for å berge situasjonen etc, men like ofte vises det at en smule tålmodighet og støtte er det som skal til for at ting skal gå seg til. Det funker ikke alltid, men suksess skapes svært sjelden i løpet av 6-12 mnd. 24-36 mnd er et riktigere tidsperspektiv før man bør begynne å trekke bastante konklusjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moyes har ikke gjort noe som viser at han har det som skal til. Han har ingen plan i det offensive spillet, og han står for en fotball som ikke er Manchester United verdig. Har ingenting å si om han faktisk får suksess etter Xantall år. Under Moyes kommer United alltid til å spille drittfotball og det er ikke akseptabelt.

 

SAF er et engangstilfelle som aldri kommer til å gjenta seg. Å prøve å gjenskape dette kommer bare til å ende i katastrofe.

Lenke til kommentar

 

Det er du som er historieløs når du maser om Ferguson og at han fikk tid. Er så irrelevant som det kan få blitt.

 

Ja, for utålmodighet og hyppige managerskifter er ihvertfall veien til suksess.

 

Om det var 1980-åra eller 2014 spiller ingen rolle. Kontinuitet er nøkkelen til suksess.

 

Fortell meg hvor mange managere Bayern og Barcelona har hatt de siste årene. Mangel på suksess der?

 

Kontinuitet er finfint når manageren er dyktig nok. Problemet er når manageren ikke er i nærheten av å ha det som skal til. Da er det å gi han mer tid som å skyte seg kontinuerlig i foten.

 

Av klubbene som har kommet til kvartfinalene i Champions League er det Dortmund som har hatt sin manager lengst. Barca, PSG, Real Madrid, Bayern, United og Chelsea byttet manager i sommer og Atletico har hatt Simeone siden 2011. Bortsett fra United bytter de klubbene managere oftere enn Zlatan bytter klubb.

 

Kontinuitet betyr nada. Det eneste som betyr noe er å finne riktig mann. Moyes er langt fra det.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå hvorfor folk mener at han burde få tid, med tanke på vår filosofi med å gi trenere tid til å forme sitt egne lag.

 

Men hvordan folk kan sitte å forsvare Moyes for måten han fremtrer på, det går meg hus forbi. I dag kjørte han PÅ NYTT frem som en forbanna inkompentent idiot. "Guardiola har hatt det mye lettere enn meg". Ja, det har han nok - men hva faen tror du dette gjør med spillerne våre? Du sier gang på gang at de ikke er bra nok, at du har det så mye vanskeligere enn andre, at SAF hadde gjort det svakt dette året også. Snakk om å fjerne selvtilliten fra spillerne. Moyes har et kromosom eller to for mye....

 

Som skrevet tidligere. Moyes utfører "Man management" fra helvette.

 

 

Edit: Når manageren for "verdens største fotballklubb" holder på sånn, da er det noe galt. Manchester United burde jo ha noen jævla gode PR-folk som kan hjelpe Moyes. Han begår selvmord på hver pressekonferanse nå.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

 

men suksess skapes svært sjelden i løpet av 6-12 mnd. 24-36 mnd er et riktigere tidsperspektiv før man bør begynne å trekke bastante konklusjoner.

Chelsea, Manchester City, Real Madrid, Barcelon, Bayern Munchen, PSG.

 

Nei, suksess er vanskelig fra første stund.

Lenke til kommentar

Han sa vel at jobben var vanskeligere enn han trodde, så jeg vil tro at han kommer til å gå noen runder med seg selv i sommer. Problemet er at man ikke har tid til å gjøre store endringer i løpet av en sesong når man skal kjempe i fire turneringer.

 

Tror ikke han kommer til å ta ut fem uker ferie i sommer, for å si det sånn. Strengt tatt forventer jeg at han jobber ræva av seg for å utvikle seg selv og laget i sommer, slik at United fremstår som et helt annet lag neste år.

 

tror det er noe som mangler i posten din, tc47?

 

Mitt eneste mål er at folk skal slutte å være så jævla utålmodige, samme hvilket lag de heier på. Har hatt mange disuksjoner her på forumet opp gjennom årene hvor spes liverpool-supportere mente Hendo var bortkastede penger og Lucas var et dødfødt prosjekt, og at begge burde bli solgt mens det fremdeles var noe å få for dem. Jeg har også vært borti diskusjoner rundt akademiet til liverpool, hvor folk har vært grinete og sure fordi klubben ikke produserte talenter bare noen få år etter at Rafa satte i gang den store restruktureringen av et akademi som hadde stått stille siden nittitallet.

 

Enkleste utvei er alltid å rope på at folk må bort, det må gjøres drastiske grep for å berge situasjonen etc, men like ofte vises det at en smule tålmodighet og støtte er det som skal til for at ting skal gå seg til. Det funker ikke alltid, men suksess skapes svært sjelden i løpet av 6-12 mnd. 24-36 mnd er et riktigere tidsperspektiv før man bør begynne å trekke bastante konklusjoner.

Hvorfor ga ikke dere Hogdson nok tid da? Hvorfor ikke en ny sommer på han?

Lenke til kommentar

Om mennesket mener at Kenny Dalglish burde fått fortsatt i jobben som Liverpool-trener er vel nok sagt allerede der. Skjønner ikke hvorfor United har fått rykte på seg som en "klubb som ikke sparker trenere" heller bare fordi klubben aldri har vært i denne situasjonen i nyere tid. Er bare Busby og SAF som har hatt noe utover det normale.

Lenke til kommentar

Det er verdt å sparke Moyes alene fordi fansen ikke vil ha han (Jfr. Hodgson). Alle klubber trenger at fansen er optimistiske, hvis ikke smitter det over på spillerne. Man Utd-fansen kommer aldri til å ha troen på en bra fremtid med Moyes ved roret. Benitez og Rodgers hadde ikke særlig bra starter i ligaen, men fansen støttet dem allikevel, fordi man hadde tro på at de kunne utrette noe etter hvert - og man hadde følelsen av at spillerne trodde det også, som eventuelt førte til bra resultater. Man Utd trenger en slik manager, en som skaper litt hype og glød for klubben, ikke en grå mus som Moyes.

Lenke til kommentar

 

Han sa vel at jobben var vanskeligere enn han trodde, så jeg vil tro at han kommer til å gå noen runder med seg selv i sommer. Problemet er at man ikke har tid til å gjøre store endringer i løpet av en sesong når man skal kjempe i fire turneringer.

 

Tror ikke han kommer til å ta ut fem uker ferie i sommer, for å si det sånn. Strengt tatt forventer jeg at han jobber ræva av seg for å utvikle seg selv og laget i sommer, slik at United fremstår som et helt annet lag neste år.

 

tror det er noe som mangler i posten din, tc47?

 

Mitt eneste mål er at folk skal slutte å være så jævla utålmodige, samme hvilket lag de heier på. Har hatt mange disuksjoner her på forumet opp gjennom årene hvor spes liverpool-supportere mente Hendo var bortkastede penger og Lucas var et dødfødt prosjekt, og at begge burde bli solgt mens det fremdeles var noe å få for dem. Jeg har også vært borti diskusjoner rundt akademiet til liverpool, hvor folk har vært grinete og sure fordi klubben ikke produserte talenter bare noen få år etter at Rafa satte i gang den store restruktureringen av et akademi som hadde stått stille siden nittitallet.

 

Enkleste utvei er alltid å rope på at folk må bort, det må gjøres drastiske grep for å berge situasjonen etc, men like ofte vises det at en smule tålmodighet og støtte er det som skal til for at ting skal gå seg til. Det funker ikke alltid, men suksess skapes svært sjelden i løpet av 6-12 mnd. 24-36 mnd er et riktigere tidsperspektiv før man bør begynne å trekke bastante konklusjoner.

Hvorfor ga ikke dere Hogdson nok tid da? Hvorfor ikke en ny sommer på han?

 

 

Fordi absolutt alt tydet på at det var feil mann. Det innså heldigvis eierne og ga han fyken. Moyes er i ferd med å gjøre det samme med uttalelsene sine. Å uttale at et annet topplag er favoritt på sin egen hejmmebane er ikke en goduttalelse.

Lenke til kommentar

Nettopp, og alt tyder på at Moyes er feil mann. Det er så dobbeltmoralsk å få klager på at vi er utålmodige når dere oppførte dere helt likt under Hogdson. Forskjellen var at ledelsen deres hadde baller nok til å sparke han etter en halv sesong, noe som også burde vært gjort med Moyes. Kontinuitet betyr ikke automatisk suksess når det er en feil leder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...