Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig

Latias

203 stemmer

1. 1. Moyes rett mann for United?

• Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moyes må ut. Solskjær er vår mann.

Å håpe/tro på 4. plass er for meg som å tro på julenissen nå. Ingenting tilsier at det vil gå. Pool er bra i år. Spurs og Everton sanker minst like mange poeng som det talentløse laget vårt utover våren. Jeg er så drittlei den kjipe fotballen til Moyes nå at jeg (tro det eller ei) håper vi går på nye smeller hver helg nå, slik at sparkeprosessen kan komme kjappere. Det finnes overhodet ingen plan i spillestilen, nå har det gått lang nok tid til at man burde sett noen konturer hvertfall, men det gjør vi ikke. Det er rett og slett skandaløst!

Lenke til kommentar

Solskjær?

Hva pokker har han bevist?

Å vinne tippeligaen med Molde er da vel ikke en spesielt stor bragd ut i fra resursene han hadde disponibelt.

Om Moyes skal gå så håper jeg virkelig at det erstattes med en bedre manager enn Solskjær.

Han har ikke hatt muligheten til å bevise noe mer. 2 trofeer med United-reservene på 2 år. 3 trofeer med Molde på 3 år. Hva hadde Pep bevist før han tok over for Barca? Solskjær hadde tilført United glede og entusiasme både på og utenfor banen, og han ville ha videreført ungdomsstrategien Fegie hadde.

Leste forresten et intervju med Fergie fra september 96 i et gammelt US. Se på denne litt morsomme uttalelsen: "Sjefsspeider Les Kershaw er ofte over for å se forskjellige kamper, selv var jeg bare på kontinentet et par ganger for å se på spillere. Da så jeg Milan og Sampdoria, spesielt for å vurdere Clarence Seedorf og jeg så Bordeaux, pga Zidane. Som du skjønner var jeg ikke helt fornøyd med hva jeg så", smiler Fergie.

Så feil kan man altså ta.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Solskjær?

Hva pokker har han bevist?

Å vinne tippeligaen med Molde er da vel ikke en spesielt stor bragd ut i fra resursene han hadde disponibelt.

Om Moyes skal gå så håper jeg virkelig at det erstattes med en bedre manager enn Solskjær.

Han har ikke hatt muligheten til å bevise noe mer. 2 trofeer med United-reservene på 2 år. 3 trofeer med Molde på 3 år. Hva hadde Pep bevist før han tok over for Barca? Solskjær hadde tilført United glede og entusiasme både på og utenfor banen, og han ville ha videreført ungdomsstrategien Fegie hadde.

Leste forresten et intervju med Fergie fra september 96 i et gammelt US. Se på denne litt morsomme uttalelsen: "Sjefsspeider Les Kershaw er ofte over for å se forskjellige kamper, selv var jeg bare på kontinentet et par ganger for å se på spillere. Da så jeg Milan og Sampdoria, spesielt for å vurdere Clarence Seedorf og jeg så Bordeaux, pga Zidane. Som du skjønner var jeg ikke helt fornøyd med hva jeg så", smiler Fergie.

Så feil kan man altså ta.

Han får vel mer midler i Cardiff enn Moyes fikk i Everton, så en kan vel gjøre direkte sammenligninger der på hvordan det går med Cardiff nå og med Everton under Moyes.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at en kan sammenligne nå, men en vil jo etter neste sesong se hvordan Solskjær har gjort det i Cardiff, om han i det hele tatt har jobb i Cardiff etter neste sesong.

Det som er fakta er at Solskjær ikke har bevist noen ting som gjør ham kvalifisert som manager i United, dog har heller ikke Moyes det. Å vinne tippeligaen med de resursene han hadde tilgjengelig er ikke en bragd i seg selv, da er i så fall Deila bedre kvalifisert ut i fra spill, resurser og resultater. Hadde ikke det vært for at Solskjær er en legende i United så hadde han aldri blitt vurdert av noen her inne.

Jeg antar at alle involverte ved ansettelse av Moyes hadde Solskjær oppe til vurdering, og anså ham som uegnet på daværende tidspunkt. Og siden den gang han han vel ikke gjort stor mer enn å føre molde fra 1 plass til 6 plass, ca det samme som Moyes nå klarer med United.

Den store forskjellen her er at Solskjær hadde formet hele troppen i fra grunnen av når han gikk på tryne, mens Moyes overtar SAF sin tropp som alle var fult klar over at trenger forsterkninger på flere plasser.

Hva som får dere til å tro at Solskjær hadde fått den sentrale midtbanen til United til å prestere noe bedre enn de gjør i dag? Han er vel ikke kjent for å få spillere til å overprester slik SAF gjorde år etter år?

Forøvrig så spilte United kjip og kjedelig fotball under SAF de siste årene også, men unntak av sesongstarten for ett par år siden da alt gikk på skinner og det var strålende fotball å se.

Er der noen grunn til å tro at spillere som tilsynelatende har takket nei til United i sommer og i vinter ville takket ja om Solskjær var manager? Eller hadde folk sagt seg fornøyd om han hentet de samme til United som han nå har hentet til Cardiff?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at en kan sammenligne nå, men en vil jo etter neste sesong se hvordan Solskjær har gjort det i Cardiff, om han i det hele tatt har jobb i Cardiff etter neste sesong.

Det som er fakta er at Solskjær ikke har bevist noen ting som gjør ham kvalifisert som manager i United, dog har heller ikke Moyes det. Å vinne tippeligaen med de resursene han hadde tilgjengelig er ikke en bragd i seg selv, da er i så fall Deila bedre kvalifisert ut i fra spill, resurser og resultater. Hadde ikke det vært for at Solskjær er en legende i United så hadde han aldri blitt vurdert av noen her inne.

Jeg antar at alle involverte ved ansettelse av Moyes hadde Solskjær oppe til vurdering, og anså ham som uegnet på daværende tidspunkt. Og siden den gang han han vel ikke gjort stor mer enn å føre molde fra 1 plass til 6 plass, ca det samme som Moyes nå klarer med United.

Den store forskjellen her er at Solskjær hadde formet hele troppen i fra grunnen av når han gikk på tryne, mens Moyes overtar SAF sin tropp som alle var fult klar over at trenger forsterkninger på flere plasser.

Hva som får dere til å tro at Solskjær hadde fått den sentrale midtbanen til United til å prestere noe bedre enn de gjør i dag? Han er vel ikke kjent for å få spillere til å overprester slik SAF gjorde år etter år?

Forøvrig så spilte United kjip og kjedelig fotball under SAF de siste årene også, men unntak av sesongstarten for ett par år siden da alt gikk på skinner og det var strålende fotball å se.

Er der noen grunn til å tro at spillere som tilsynelatende har takket nei til United i sommer og i vinter ville takket ja om Solskjær var manager? Eller hadde folk sagt seg fornøyd om han hentet de samme til United som han nå har hentet til Cardiff?

Jeg ser hva du mener, og jeg også kan si meg enig i at han ikke har bevist mye. Dog har Solskjær bevist det han kan. Å dra inn Deila i denne diskusjonen er teit, da det nettopp er legendestatusen til Ole som gjør han aktuell som du påpeker. Deila ville aldri verden vunnet respekten hos spillerne, Solskjær vant respekten for snart 15 år siden da han senket Bayern i en viss finale. Du kunne se det på OT sist at Ole er svært godt likt blant alle i og rundt United. Dette er det som skal til for å skape lagånd og vinnermentalitet. Samhold. Ikke en gammel skotte, som var best bud med Fergie, uten meritter å vise til.

Ole har alt utenom CL/PL-seire å vise til, men han har enda ikke fått sjansen til det heller. Alltid stålkontroll i uttalelsene sine i media (lært av Fergie), motiverer helt tydelig spillerne bra og får de til å tro på egne ferdigheter (ref ligagull x2 + cup-gull), sjefsstolen i United er hans drøm. Han ville klart seg utmerket, det er jeg helt sikker på.

Førte Molde fra 1. til 6. plass, greit. Må ikke glemme at han ført de fra 16. plass til 6. plass heller. Cupgullet er allerede nevnt.

Jeg tror nok Uniteds midtbane hadde fungert bedre på alle måter om laget ikke hadde en manager som; a) rakker ned på lagdelen ved hver anledning og sier forsterkninger må inn og b) nekter å spille noe langs midten.

Lenke til kommentar

Det er da ikke feil å dra inn Deila inn diskusjonen, noe du nettopp selv indirekte påpekte.

Solskjær er en dårligere trener enn Deila, men er likevel den av de som er aktuell grunnet status i klubben som spiller. Det er forøvrig mange andre trenere som er bedre enn Solskjær, Deila var bare for å få frem poenget der folk ser seg blind på navn fremfor egenskaper.

Er ikke 16 plass direkte nedrykk i tippeligaen? Eller mener du samme sesong som jeg påpekte, bare at du skal vri 1 til 6 plass om til noe positivt?

Må ikke glemme at Molde kom på 2 plass i tippeligaen i 2009, de mistet sentrale spiller sesongen etter uten å forsterke før Solskjær kom inn og fikk alt han pekte på.

Var der ikke noe drittslenging i media angående egne spillere også i fra Solskjær sin side?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det verste Moyes gjorde var å fjerne hele staben fra SAF-regimet og erstatte den med blant annet Neville og Giggs. Altfor uerfarne til å kunne gjøre jobben som trengs.

5 av 8 tap i 2014. Ser tydeligvis ikke mye lys i enden av tunnelen. Ihvertfall ikke spillmessig. Samme regla hver kamp.

Kontinuitet er ikke alltid nøkkelen. Martinez gjør jo det allerede bedre med Everton i sin første sesong enn det Moyes gjorde mot slutten. Han gjør ræva taktiske valg. Og når man sitter at man ikke vet hva som skulle til for å slå Stoke, ja da er det nærmest selvmord.

Trenger virkelig ikke å gå inn på detaljer lenger. De har blitt nevnt hundretalls av ganger før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...