Marinius Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei Fikk meg akkurat en ASUS VG248QE i posten, men som lest i diverse tester ser den ganske forferdelig ut når jeg pakket den opp og skudde på. Derfor lurer jeg på hvordan jeg får tatt en fargekalibrering? Så at Hardware.no brukte Spyder 3 Elite, men jeg kan ikke si jeg var gira på å betale 175 euro for det.... Så derfor lurte jeg på hvordan jeg gjør det og evt noe program som gjør det for meg? Takker for svar Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Du kan jo kjøpe en slik: http://www.pixmania.no/maleinstrument/datacolor-kalibreringssonde-spyder4-express/15370183-a.html?ectrans=1#CodePromo=oui&srcid=9440 Strengt talt trenger man det ikke. Man må bare prøve seg litt frem. Det finnes også profiler man kan laste ned, uten at dette blir helt perfekt da hver skjerm er unik. Jeg søkte og fant noen innstillinger som jeg brukte, mener det var theater mode og rundt 54 brightness, 40 contrast og endel innstillinger til som ga greie resultater. For perfekt innstilling må du sikkert ha en sånn kalibrator, stort sett klarer man seg bra likevel. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Det er minus med den skjermen altså ? Tenkte å kjøpe den selv, men viss man sliter litt med den så går jeg heller for BenQ XL2411T heller : Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Det er minus med den skjermen altså ? Tenkte å kjøpe den selv, men viss man sliter litt med den så går jeg heller for BenQ XL2411T heller : Prøvde meg bare enda litt mer frem og er veldig fornøyd nå! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det er minus med den skjermen altså ? Tenkte å kjøpe den selv, men viss man sliter litt med den så går jeg heller for BenQ XL2411T heller : Det er ingen grunn til å gå for 2411T isteden syns jeg. Mulig standardsettings er litt bedre på den, dette må uansett tweakes litt på de fleste skjermer. 248QE er ekstremt lys som den kommer og må justeres kraftig ned. 2411T har heller ikke displayport noe som er ganske dumt. De har begge samme panel mer eller mindre og er veldig like sånn sett. Her er en kort oversikt: http://pcmonitors.info/others/benq-xl2411t-vs-asus-vg248qe Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hmm. Takker og bukker Så hva er den beste skjermen i den prisklassen ? Kunne egentlig tenkt meg en IPS skjerm, men disse er fortsatt for treg :/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kjøp 248QE du, god skjerm det. Kan også oppgraderes med G-sync snart. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 FÅr kikke litt rundt Kanskje jeg finner en på bruktmarkedet også for den del Hjelper du til med kalibreringen ? hehe Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Før brukte innstillingene og ICC profilen som er beskrevet i denne linken(skroll ned til ICC profiles): http://pcmonitors.info/reviews/asus-vg248qe Fungerte ganske bra!. Nå bruker jeg Spyder4 ELITE kalibreringsutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå