Gå til innhold

Kalibrere ny ASUS VG248QE


Marinius

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk meg akkurat en ASUS VG248QE i posten, men som lest i diverse tester ser den ganske forferdelig ut når jeg pakket den opp og skudde på.

Derfor lurer jeg på hvordan jeg får tatt en fargekalibrering?

Så at Hardware.no brukte Spyder 3 Elite, men jeg kan ikke si jeg var gira på å betale 175 euro for det....

Så derfor lurte jeg på hvordan jeg gjør det og evt noe program som gjør det for meg?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe en slik: http://www.pixmania.no/maleinstrument/datacolor-kalibreringssonde-spyder4-express/15370183-a.html?ectrans=1#CodePromo=oui&srcid=9440

Strengt talt trenger man det ikke. Man må bare prøve seg litt frem.

Det finnes også profiler man kan laste ned, uten at dette blir helt perfekt da hver skjerm er unik.

Jeg søkte og fant noen innstillinger som jeg brukte, mener det var theater mode og rundt 54 brightness, 40 contrast og endel innstillinger til som ga greie resultater. For perfekt innstilling må du sikkert ha en sånn kalibrator, stort sett klarer man seg bra likevel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Det er minus med den skjermen altså ?

 

 

 

Tenkte å kjøpe den selv, men viss man sliter litt med den så går jeg heller for BenQ

XL2411T heller :

 

Det er ingen grunn til å gå for 2411T isteden syns jeg. Mulig standardsettings er litt bedre på den, dette må uansett tweakes litt på de fleste skjermer. 248QE er ekstremt lys som den kommer og må justeres kraftig ned.

2411T har heller ikke displayport noe som er ganske dumt. De har begge samme panel mer eller mindre og er veldig like sånn sett. Her er en kort oversikt: http://pcmonitors.info/others/benq-xl2411t-vs-asus-vg248qe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...