nofuel Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, vurderer kjøp av BMW E46 og lurte på om noen kan gi meg litt tips om disse? Er på utkikk etter en bil som er nogenlunde billig i drift, men går helt ok. En som ikke er så alt for dyr å forsikre iom at jeg ikke kan forsikre på foreldrene mine. Tenker i prisklassen 0-150 000,- Noen som har litt tips om hvilken type jeg skal velge? bensin eller diesel? Og hvilken motor? Hva jeg skal se etter når jeg kjøper? Kjente feil/mangler? Svakheter med E46? osv Har hadd en vw bora tidligere som endte med havari.. Og vil prøve noe annet enn VAG, å noe med mer kjøreglede (Bakhjulstrekk ) Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Lenke til kommentar
nofuel Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ tenkte mer på personlige meninger og erfaringer Men takk, har lest igjennom dette Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 En 320d er antageligvis midt i blinken for deg. God drivstofføkonomi, helt grei effekt, gjør 230 km/t. Den eneste ulempen er at den antageligvis er kjempe dyr for deg å forsikre. Råder deg til å se etter en bil som ikke er ungdomskjørt, som ikke har gått kjempe langt og som er best mulig vedlikeholdt (fullt servicehefte + fint stelt). Det er også viktig at du kjøper en bil som inneholder det utstyret som du ønsker. For min del så er bare Hi-Fi-pakke, sportsseter og xenon viktig. Jo mer utstyr jo bedre egentlig. Jeg ville utelukkende gått for en facelift bil, da det ikke er uvanlig med rust på pre-face. 1 Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 tenkte mer på personlige meninger og erfaringer Men takk, har lest igjennom dette Hadde en E46 320CIA 2001 mod før, er en flott bil, men var en del småfeil som dukket opp. Men den kjørt rundt 100k når jeg kjøpte den, så det er jo generelt vanligste tiden for feil. Som Pjuuok nevner så er det en del problemer med rust på disse bilene, men var ikke klar over at facelift er bedre på rust. Jeg fikk hvertfall rust i hjulbuene fremme og mellom "bagasjeluke"/bakfanger og litt på selve bagasjeluke. Største problemet jeg opplevde var at motoren stoppet opp fra tid til annen mens jeg kjørte, men verksted fant aldri ut av det problemet. Lenke til kommentar
nofuel Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Tusen takk for svar Har en kompis som hadde en 320d 136hk, å han knakk kamakslingen på den. Lurer på, er dette vanlig at skjer? Og er bensinmotorene mer holdbar? Tenker på feks 2L 150hk bensin? Lenke til kommentar
nofuel Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 En 320d er antageligvis midt i blinken for deg. God drivstofføkonomi, helt grei effekt, gjør 230 km/t. Den eneste ulempen er at den antageligvis er kjempe dyr for deg å forsikre. Råder deg til å se etter en bil som ikke er ungdomskjørt, som ikke har gått kjempe langt og som er best mulig vedlikeholdt (fullt servicehefte + fint stelt). Det er også viktig at du kjøper en bil som inneholder det utstyret som du ønsker. For min del så er bare Hi-Fi-pakke, sportsseter og xenon viktig. Jo mer utstyr jo bedre egentlig. Jeg ville utelukkende gått for en facelift bil, da det ikke er uvanlig med rust på pre-face. Takk for svar Kunne tenkt meg en 320d, men lurer på om de er holdbare motormessig? Har en kompis som hadde en slik en. Ikke facelift men 136hk utgaven, og han hadde motorhavari to ganger, ene gangen med knekt kamaksling som jeg skrev tidligere. Hvordan er 2L 150hk bensin på forbruk å holdbarhet? Lenke til kommentar
TAJF Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar Kunne tenkt meg en 320d, men lurer på om de er holdbare motormessig? Har en kompis som hadde en slik en. Ikke facelift men 136hk utgaven, og han hadde motorhavari to ganger, ene gangen med knekt kamaksling som jeg skrev tidligere. Hvordan er 2L 150hk bensin på forbruk å holdbarhet? 320i kom vel kun som 2.2l og med 170hk i e46 om ikke jeg tar helt feil. 318i som 1.9l 143hk. E46 er relativt gode biler med en menge 3 parts leverandører som gjør de ganske rimelige å skru på. Veldig populær bil blant mekkefolk så masse god info å spore der. m54 motoren i 320i er meget bra og det er få gjengangere av feil der. Mye bedre mellomregister enn tidligere 320i grunnet dobbel vanos, som forøvrig kan tulle litt men ingen gjenganger. Men for guds skyld vær nøye med å finne en bil som er pent kjørt. Kilometerstand har igrunn svært lite å si etterhvert som bilene blir gamle, vedlikehold er mye mer kritisk. I 100k kroners klassen burde du kunne få en pen 320i med servicehefte. Som nevnt over her er 320d et bra alternativ som kan chippes til rundt 170hk, men denne klarer jeg ikke anbefale da jeg ikke kan fordra rekkefirer diesel. Flere jeg kjenner har e46 og det er derfor jeg vet hvor enormt avgjørende det er vurdere nåverende/antall eiere og finne en bil som er godt ivaretatt! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 2,2l 170hk motoren man får i E39 og E46 er i miljøen ansett som en av de mest driftssikre motorene som er lagd av bmw rundt 2000 tallet. Jeg har hatt den motoren selv, og den er veldig grei til hverdagsbruk. Lenke til kommentar
nofuel Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 2,2l 170hk motoren man får i E39 og E46 er i miljøen ansett som en av de mest driftssikre motorene som er lagd av bmw rundt 2000 tallet. Jeg har hatt den motoren selv, og den er veldig grei til hverdagsbruk. Trur du denne motoren er enkel å få forsikret på en 20åring? haha uten å betale milioner? hvordan er 1,8l bensineren ? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Trur du denne motoren er enkel å få forsikret på en 20åring? haha uten å betale milioner? hvordan er 1,8l bensineren ? Ingenting er billig å forsikre som 20-åring. Jeg betalte 14000 for E39n min. Bare for moro skyld sjekket jeg hva forsikringsprisen på en Corolla 1,3 ville komme på for min del, det ble vel 13000. Broren min har for øvrig E46 316 1,9l. Forholdsvis trist bil å kjøre, selv om det er langt bedre enn hva mange har som førstebil. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Har kjørt 318 og den er helt grei, drar ikke skinnet av pølsa, men det kommer an på hvilke krav du har. Fordelen med 320'n er at du får seksern som både er en bedre konstruksjonsmessig motor, har penere lyd, jevnere drag osv. Bakdelen er som nevnt forsikringspris, men sjekk for all del flere selskaper så kan du være heldig. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 gå for en med rekkesekser hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Orient blau E46 coupe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå