Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og en vennegjeng på ca 15-20 planlegger å ha en drit kul sommer i år. Vi drar utpå med en Marex 21 Flexi. Da kom med ideen om å dokumentere hele sommeren ved hjelp av fastmonterte kameraer i båten. Vi hadde tenkt til å ha ett kamera i hjørne inne i kabinen, ett som peker ut vinduet foran og ett som peker bakover mot sittegruppa. Alle må kunne ta opp lyd.

Hva er det beste alternativet? Skal helst ikke være så altfor dyrt. Er det noen typer kameraer man kan koble til en slags harddisk, som bare tar opp 24/7? Vet at dette kommer til å kreve noen TB i løpet av en hel sommer men det er ikke noe problem, har sikkert 4 2tb disker hjemme. Ville for eksempel denne funka? Vet at den trenger internett, men ville det funka å bare kobla den på en ruter ut en internett og bare brukt den lokalt?

Eller må vi ha f.eks GoPro som tar opp på hvert sitt minnekort. Så bare overføre allt til en hardisk når vi kommer hjem.

Vet at dette er et veeeeeldig dumt spørsmål. Men det hadde vært så kult å hatt hele sommeren på film :p

Takker for alle svar og tilbakemeldinger! Vil helst holde meg til eBay eller Amazon fordi det er så billig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp opp et parti billige GoPro Hero 3 Black kameraer nå før dem forsvinner fra markedet. (Ny modell har kommet). Videokvaliteten fra GoPro er meget bra. Om man kan koble til hardisk til disse tror jeg ikke, men kjøper dere store minnekort og klarer dere med middels oppløsning så klarer dere mange timer pr. minnekort. Kjøp også noen billige batteribanker og koble disse til GoPro kameraet. Disse lader kameraet og holder det interne batteriet fulladet helt til batteribanken er tom.

Har selv prøvd dette og jeg fikk 10-timer kontinuerlig filming fra en batteribank jeg kjøpte på Clas Ohlson. Man kan koble til tre kameraer pr. batteribank, men da synker så klart ladetiden.

Hvordan løsningen du linker til virker aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...