Gå til innhold

Identifisere "ukjent" veggfeste for TV?

Anbefalte innlegg

Da jeg flyttet inn her jeg bor nå, gjorde jeg en deal med han som flyttet ut. Jeg kjøpte en del møbler - og en flatskjerm-TV ferdig montert på veggen - for en ganske billig penge.

Nå har det seg slik at jeg gjerne vil løsne TV'en fra veggen, for å koble til noen flere enheter til TV'en. Jeg har forsøkt å kikke inn mellom TV'en og veggen, men ser ikke uten videre noen logisk måte å løsne TV'en på - og det frister dessuten lite å rykke, trekke og dra hardt i TV'en uten å vite om det er riktig måte.

• TV'en ser ut til å være montert på en skinne - jeg kan dra TV'en frem og tilbake. Men det ser ikke ut som om jeg kan hekte TV'en av skinnen ved å dra den helt til høyre eller venstre.
  • Veggfestet ser ut til å ha innebygget vater
  • I skuffen i TV-bordet (som jeg også kjøpte av tidligere eier) ligger det to snorer med kroker, samt en ekstra metallsak. Jeg tenker at det kan være noe som trengs for å løsne TV'en? Noen som kjenner det igjen?
  • (Det ligger ikke en veggfeste-manual i TV-bordet. Og ja, jeg er klar over at det er en del støv bak TV'en.. :p)

Er det noen som basert på vedlagte bilder klarer å finne ut "navn og nummer" på dette veggfestet, eller kan tipse meg om en manual som forteller hvordan jeg kan løsne TV'en fra veggen?

post-229458-0-59263000-1388937649_thumb.jpg

post-229458-0-22514300-1388937651_thumb.jpg

post-229458-0-54996500-1388937653_thumb.jpg

post-229458-0-22799600-1388937656_thumb.jpg

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jepp, løfte TV'en opp er greia på 99% av festene. Noen har en splint (eller lignende) som må fjernes/åpnes før du kan løfte.

Lenke til kommentar

Jepp, løfte TV'en opp er greia på 99% av festene. Noen har en splint (eller lignende) som må fjernes/åpnes før du kan løfte.

Tiltman anbefaler å tilte.. ;-) Takk for forslaget, begge to, har forsøkt det, uten hell. Jeg tror dette festet må være blant den ene prosenten som har noe som må åpnes.

Det er vel ikke noen som kjenner igjen de snorene/krokene jeg har bilde av, og ut ifra det kan gi et navn på en sannsynlig produsent av det hele?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare si at jeg har "løst" dette problemet. Jeg prøvde å løfte på forskjellige måter, og plutselig var deler av metallfestet bøyd.. Så da måtte jeg bare fortsette. Jeg løsnet TV'en fra veggen ved å ødelegge veggfestet, mens både TV'en og veggen forble intakt.

Etterpå var det hvertfall lett å se hva problemet var. De snorene med kroker (som det er bilde av øverst) skulle ha blitt brukt for å løsne TV'en. Om armene mine hadde vært 1 cm i diameter hadde jeg kanskje klart å få krokene inn i hullene og løsne TV'en på "riktig" måte.

Nå henger TV'en godt festet med hjelp av dette veggfestet.

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Har det samme problemet med en tv lg fra 2007 med veggfeste. Skinner som har stopper på begge sidene. Får ikke av tv fra veggen? Har prøvd å tilte, løfte, vri, dra og tv vil ikke av. Frustrerende. Noen som har peiling på hvordan få av tv fra veggfeste/skinnene,? Hilsen frustrert

Lenke til kommentar
Veggfeste skrev (17 minutter siden):

Har det samme problemet med en tv lg fra 2007 med veggfeste. Skinner som har stopper på begge sidene. Får ikke av tv fra veggen? Har prøvd å tilte, løfte, vri, dra og tv vil ikke av. Frustrerende. Noen som har peiling på hvordan få av tv fra veggfeste/skinnene,? Hilsen frustrert

Enten så er det en skinne som er dyttet inn fra siden nederst på veggfestet for å låse det fast, ofte mulighet for hengelås. Ellers så er det noen snorer å trekke i for å løsne feste. Bilder rundt TVen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Veggfeste skrev (1 time siden):

Så langt tilbake var det en del sære løsninger i forhold til det som er vanlig i dag. På noen TV-er var egne spesielle fester. Hvis du har flaks står det om dette i bruksanvisningen til TV-en.

Hvis du klarer å ta bilder, så kan det hjelpe med å få hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...