Hazor13337 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Hei jeg har begynt å lage Youtube filmer, jeg har lagt ut noen for å se hvordan kvaliteten blir. Jeg legger merke til at filmene "lagger" Jeg bruker Avermedia Live Gamer HD 1080p 60mps 30fps MP4 http://www.youtube.com/watch?v=7B507fH7kx8&feature=youtu.be er den siste filmen jeg la ut, legger dere også merke til at det hakker/lagger? Noe program jeg burde bruke etterpå? Etterbehandling? Avermedia sier jeg kan bare legge dem rett ut, ikke helt enig der :/ Endret 5. januar 2014 av Hazor13337 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Jeg greier ikke se noe galt generelt, men nå vet jeg ikke hvordan du opplever det når du spiller. Det jeg ser rundt f.eks. 1:00, hvor det er to stk. i en båt er at bildet helt og holdent stopper opp noen frames. Er det dette du tenker på? Slik jeg ser det kan det ha oppstått i opptaket ved en tilfeldighet. Hvis ikke må det ha skjedd mens du spilte, rett og slett på grunn av at maskinen ikke har greid å svelge unna alt som skjer. Her er likevel et par scenario jeg ser for meg er skyld i det som ellers kan oppleves som "lagging". Du spiller i 30fps på en TV som har alt mulig konsument-jall påslått, som gjør at bildet "flyter bedre", som om det var TV-nyhetene. Dette er ofte kalt "true motion" og lignende - typisk på TVer som markedsføres med 100Hz, 400Hz, 600Hz, og hvem vet hvor det stopper. Akkurat hvat det gjør rent teknisk og hvilke degraderinger det medfører for bildet kan vi ta siden. Du spiller i 50fps eller 60fps - og får altså den flyten som jeg nevner over når du ser på skjermen - på riktig måte. Igjen, teknisk om hvordan TV-bilder er bygd opp, og hvordan framerate påvirker opplevelsen av bevegelige bilder kan vi ta siden om du lurer på det. Hvis du hadde spilt i 50fps og gjort opptak i 30fps ville du fått direkte hakking. Og det samme andre veien hvis du spiller i 60fps og gjør opptak i 25fps. Man bør ta opp i samme eller halve frameraten. Tar du opp i samme framerate vil videoen flyte som når du ser det på skjerm og vil sånn sett være helt lik opplevelse. Tar du opp i halv framerate vil du få en mer "filmatisk" følelse over det hele, fordi det er færre bilder i sekundet, ikke ulikt slik det er med andre ting som er progressive bilder, slik som filmer og de aller fleste moderne TV-serier. Endret 5. januar 2014 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Hazor13337 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Hmm, kanskje jeg kan stille grafikken litt ned, men Avermedia kortet mitt gjør alt for meg, maskinen blir ikke påvirket av recording. Den encoder og recorder samtidig og gjør alt i bakgrunnen så jeg slipper å merke noe av det når jeg spiller. Men merket ikke du at det hakket litt? Og er det mulig å legge ut i 60 fps? Lenke til kommentar
y tho Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hmm, kanskje jeg kan stille grafikken litt ned, men Avermedia kortet mitt gjør alt for meg, maskinen blir ikke påvirket av recording. Den encoder og recorder samtidig og gjør alt i bakgrunnen så jeg slipper å merke noe av det når jeg spiller. Men merket ikke du at det hakket litt? Og er det mulig å legge ut i 60 fps? Youtube støtter ikke 60 fps. Alt som blir lastet opp blir til 30 fps. Lenke til kommentar
Hazor13337 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Youtube støtter ikke 60 fps. Alt som blir lastet opp blir til 30 fps. hmm, så du om det "hakket" under filmen? Jeg ser på andre som bruker kortet på youtube og filmene de legger ut flyter mer føler jeg :/ Lenke til kommentar
Araho Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg merker at det er en slags micro-stuttering der, spesielt i skyene på starten. Så vidt jeg vet kan dette fort være en framerate-forskjell, altså at kilden er 29.97fps men blir avspilt i 30fps f.eks. Dette var i 480p-versjonen. Merker ikke så mye til det når man kommer lenger ut i videoen, så da går det kanskje greit? Noe du må være obs på er at hver oppløsning på en youtube-video er en egen fil, som blir konvertert av youtubes maskinvare. Det er viktig å kvalitetssjekke alle versjonene Lenke til kommentar
Hazor13337 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 hmm ok. Er det lurt å encode? Blir det mer smooth da? Hvilket program burde jeg bruke da som er gratis (frem til jeg gjør dette oftere) Lenke til kommentar
y tho Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Har du hatt det du recorda gjennom et recordsingsprogram, og evt. hvilket? Lenke til kommentar
Hazor13337 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Har du hatt det du recorda gjennom et recordsingsprogram, og evt. hvilket? Alt går via Avermedia RECentral. Der velger jeg alt av instillinger (fps og oppløsning). Den både tar opp og enconder det. Jeg har ikke kjørt det igjennom noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå