Gå til innhold

Edderkopp som kjæledyr i kommunal leilighet?


Anbefalte innlegg

Jeg har altså nettopp flyttet inn i min første (kommunale) leilighet, som nå nesten er helt ferdigmøblert.

Dessverre så står det i kontrakten at det ikke er tillatt med husdyr i leiligheten.

Men gjelder dette absolutt alle kjæledyr? De kan vel ikke nekte meg å ha et kjæledyr dersom det ikke er til plage for noen (som en hund som sitter ute og bjeffer 24/7)?

 

Uansett, så har jeg et middels stort ønske til å gå til anskaffelse til en liten søt edderkopp!

Når jeg sier "edderkopp" så tenker jeg selvsagt på slike som denne.

 

Er annet problem jeg står over er at jeg dessverre vet veldig lite om edderkopper og de forskjellige typene.

Jeg ønsker derfor tips til nettsteder hvor jeg kan finne god og nyttig informasjon om edderkopper, de forskjellige artene og hva som kreves av de forskjellige.

 

Noe jeg dessverre leste for en liten stund siden på¨et eller annet nettforum er at dersom man har en edderkopp som kjæledyr/husdyr, så kan man ikke være borte fra leiligheten/hjemmet sitt i flere dager i strekk, siden edderkopper kreves å måtte bli matet hver dag. Det er ikke nok å bare sette frem en del ekstra mat.

Noen som vet helt sikkert om dette stemmer?

 

Takker for gode råd og tips!

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å snakke med eier før du anskaffer deg et kjæledyr, men så lenge ikke dyret plager noen andre bør ikke det være et problem. Men pass på edderkoppen din, for jeg hadde blitt mer enn forbannet om en stor, hårete edderkopp plutselig snek seg inn i leiligheten min ;)

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å snakke med eier før du anskaffer deg et kjæledyr, men så lenge ikke dyret plager noen andre bør ikke det være et problem. Men pass på edderkoppen din, for jeg hadde blitt mer enn forbannet om en stor, hårete edderkopp plutselig snek seg inn i leiligheten min ;)

Å snakke med eier først kommer jeg selvsagt til å gjøre.

Men samtidig så tror jeg kanskje det er best om jeg først blir en del klok på temaet før jeg i det hele tatt vurderer å skaffe meg en edderkopp!

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at de ikke kan nekte deg å ha dyr som er sperret inne og ikke går ut. Typ fisk, edderkopp, grasshopper, hamster, rotter etc.

 

Edderkopper trenger ikke mat hver dag! Det er dessuten enkelt å få en kompis til å ha den hos seg, de krever svært lite stell.

 

Sjekk ut forumet www.reptilfreaks.no

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Gode grunner er ikke definert nærmere rent juridisk.

Men det vil nok i praksis si at dyret må gi deg en bedring av livskvalitet i en eller annen form, og da i stor nok grad til at det vil vurderes til å være en god grunn.

 

Ulempe som er kravet for motparten vil si at noen har direkte ulemper ved ditt dyrehold, noter at det her ikke holder med sjenanse.

Eksempelvis allergier kan være ulemper dersom det kan påvises at disse blir forverret av dyreholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...