hean Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Skal besøke søskenbarnet mitt neste helg og de har en PC som ikke virker med masse bilder. I verste fall så er den så ødelagt (harddisk, altså windows) at den ikke vil starte og da mp den startes vi CD/DVD/BD-rom med Linux. Problemet er at til tross for at dette er superenkelt for enkelte så har jeg aldri gjort dette før så jeg håper noen kan hjelpe litt.... - hvilken versjon av linux? legg gjerne ved en direktelink. - hvordan brenne den... å brenne plater er ikke problem men er det noen triks jeg burde hvite for at det skal bli rett? CD eller DVD? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 YUMI og minnepenn er en fin kombinasjon i slike situasjoner. http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/ Foreslår at du legger inn Clonezilla, Ultimate boot cd, og en Linux distro. Jeg bruker Linux mint. Og SystemRescueCd. Om du har diskplass så bruker du clonezilla og lager et image på en annen disk. Dette imaget kan da åpnes i 7zip på en annen pc for å hente ut filene. Se videoer på Youtube før du prøver denne. Nedlastninger av disse vertøyene ligger i YUMI og alle kan installeres på en minnepenn så lenge det er plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå