Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tilbakemelding på bruktbil: Ford Focus

Anbefalte innlegg

Trenger en bil for å komme meg til jobb, og har kommet over denne rakkeren:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45429653

Viktigste for meg er at den har god holdbarhet, uten store uforutsigbare verkstedsutgifter. Samtidig innser jeg at det kan være tricky i denne prisklassen (20k-40k), men ser at Focus scorer veldig høyt på Dekra sine bruktbil-tester.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Lest andre steder også at rust i hjulbuene må sjekkes. Motorkraften bryr jeg meg ikke så mye om egentlig. For meg er det viktigste at den ikke konker. Ifølge Dekra-tester er den en av de bilene som holder lengst selv med endel km på nakken. Satser på at det stemmer.

Lenke til kommentar

Sjekk rust under hjulbuene frempå. Hadde en sånn og det var litt rust der pga at Ford ikke monterte skvettlapper. Grei bil , men den motoren er slapp!

Jeg får inntrykk av at denne generasjonen er plaget med lakkrust på bakskjermene i tillegg, rundt hjulbuene. Jeg ser mange Focus som har dette. Faktisk lurer jeg på om jeg ser rust nederst ved bakre høyre hjulbue på bilen i annonsen, men det er vanskelig å se på bildet.

Lenke til kommentar

Er det bildene eller bilen du vil vi skal bedømme?

Hvis du poster link til annonsen fremfor bildene slipper vi å måtte gå tilbake til annonsen for å se.

Jeg har kjørt et par biler med den motoren, den oppleves som nitrist.

Men for all del, den funker helt greit og er relativt bensingjerrig.

Lenke til kommentar

Er det bildene eller bilen du vil vi skal bedømme?

Hvis du poster link til annonsen fremfor bildene slipper vi å måtte gå tilbake til annonsen for å se.

Jeg har kjørt et par biler med den motoren, den oppleves som nitrist.

Men for all del, den funker helt greit og er relativt bensingjerrig.

Begge deler vel? Med ett tastetrykk er du i annonsen. Voila.

Som nevnt over er motorkraften irrelevant så lenge jeg kommer meg opp bakker. Det jeg tenker mest på er holdbarheten til bilen.

Jeg fant forresten denne nå: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45900406&folderId=3610349

Gått mindre, men året eldre. Blir vel kanskje mye av det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...