kent12345 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har en IBM 40G disk som har sluttta å starte(fikk brått blå skjerm)...noen tips om det er noe man kan prøve før man hiver den...? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 1. Prøv å bytt alle kabler... 2. Prøv å bytt maskin... 3. Prøv en 3 poenger i søpplebøtta Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 sjekk også med ibm sitt diagnoseprogram Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 sjekk også med ibm sitt diagnoseprogram Ja, tenkte på noe slikt; husker det funka flott hos Seagate, men hvor finner jeg IBM sitt...? Takk for svar! Lenke til kommentar
TheClansman Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvis det ikke er NTFS på disken så kan du kansje prøve Spinrite. Virket fint for meg på en disk jeg trodde var helt ødelagt. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 sjekk også med ibm sitt diagnoseprogram Ja, tenkte på noe slikt; husker det funka flott hos Seagate, men hvor finner jeg IBM sitt...? Takk for svar! http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Tror det er mulig å ta en "low-level" format fra det diagnosprogrammet. Du mister selvfølgelig alle data, men det hender visst at disken begynner å virke igjen. På en annen side, var jeg deg ville jeg kvittet meg med disken så fort som mulig. Sjangsen for at den feiler igjen er _stor_. Om disken ikke er steingammel burde du uansett få ny på garanti / kjøpslov. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Bruk IBM sitt program til å lavnivå formatere disken, så er den kansje ok igjenn...måtte gjøre dette selv på to ibmgxp60 40GB som jeg kjører i raid0, fikk feil med dem ca 1 - 2 mnd. etter at jeg kjøpte dem...etter denne formateringen, så har diskene fungert problem fritt i ca 1,5 år... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 IBM-disker har generelt et svært dårlig rykte. Sikkerhetskopier data mens du ennå kan, og kjøp en ny disk. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Tull, IBM sine eldre disker hadde ett dårlig rykte på seg, etter at IBM inngikk ett sammarbeid med Hitachi ble det laget flere nye serier med harddisker som yter minst like bra som andre harddisker og uten problemer. Hold deg til nåtid, ikke fortid. Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Feilpostet. Hører hjemme under "lagringsmedier". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg