NatroN Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Heisann. Jeg har akkurat klokket min i5 2500K fra 3.3 GHz til 4.5 GHz. Vcore er på 1.28 atm, og alt kjører fint i spill og stresstesting. Temperaturene under stresstesting overstiger ikke 63 grader i noen av kjernene.Jeg bruker en Zalman CNPS9900 for å kjøle herligheten Mitt spørsmål er følgende: Er det noe vits i å prøve å presse Vcore lavere temperaturene allerede er så gode som de er? Er jeg heldig og har en CPU fra en super-batch, så kanskje jeg klarer 0.02 - 0.05 V lavere, og dette vil uansett utgjøre en minimal forskjell i temperatur, og ta timesvis med testing for å være sikker på at det er stabilt... Det er mulig jeg svarte på mitt eget spørsmål, men min overklokkekariere begynte nå for 1 time siden, og dette var det eneste jeg ikke klarte å finne svaret på uten google. Takker på forhånd. NatroN EDIT: La plutselig merke til at rammen min har gått fra å være 824 MHz til 668... Er det noen som vet hvorfor? :S Endret 5. januar 2014 av NatroN Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Alltid gøy å tyne mest mulig ut av en cpu, så gå for lavere Vcore du... Husk at du bør stressteste nøye, gjerne over flere dager og i flere runs , lurt også med noe varierende innetemp da feks man kan ha et stabilt system om vinteren (innetemp på 18c ) og en ustabil overklokk om sommeren ( innetemp 25c ). Lavere Vcore gir jo som regel lavere temperaturer så kjør på. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Alltid gøy å tyne mest mulig ut av en cpu, så gå for lavere Vcore du... Husk at du bør stressteste nøye, gjerne over flere dager og i flere runs , lurt også med noe varierende innetemp da feks man kan ha et stabilt system om vinteren (innetemp på 18c ) og en ustabil overklokk om sommeren ( innetemp 25c ). Lavere Vcore gir jo som regel lavere temperaturer så kjør på. Oki. Da fant jeg ut av RAM frekvensen også, enkel sak i BIOS! Siste spørsmål: Er det riktig at CPU skal kjøre på 1.6 GHz under idle, men automatisk booste seg til 4.5 under load? Er det Enhanced Intel SpeedStep som gjør dette? Endret 5. januar 2014 av NatroN Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 ja det er helt normalt, er windows som styrer dette (men blir vel med hjelp av Intel Speed Step ja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå