1245112654122755325882462 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg har lenge vurdert å lage en liten samletråd der det er mulig å diskutere stortingspolitikk på tvers av flere saker. Da gjerne med ett ekstra sterkt fokus på hvordan løsninger og vedtak blir fattet i forhold til situasjonen i kongeriket. Tråden er ønsket å holde som en nisje og ett supplement til forumets tråder øvrig og jeg ønsker å sette noen enkle regler til hva og hvordan den skal diskuteres, men i all hovedsak kan jeg si ganske kort at ønsket er at den skal diskuteres med partipolitisk fokus, alså hvordan de forskjellige partiene forholder seg til de stående problemstillingene som blir diskutert. Ut i fra dette dannes det meninger rundt hva de respektive partiene og representantene uttaler noe som vil gi en langt bedre oversikt over det politiske spekteret vi har. Det er ikke ønskelig å diskutere styresett. Tråden har ikke som hensikt å diskutere hvorvidt vi hadde klart oss bedre uten ett folk eller en stat. Den har utelukkende en hensikt å diskutere de partiene som sitter på stortinget og da gjerne de i regjering å hvordan dem forholder seg til landet sitt styresett. Alle forsøk på å forandre retningen dit hen vil bli rapportert og splittet ut i nye tråder. Det vil si at alt som omhandler total privatisering, statsfiendtlighet, slaveri, konspirasjoner og lignende er ikke ønskelig. Alle linker skal ha ett utdrag til poenget i ett sitat - dersom dette lar seg gjøre. Dette er for å holde diskusjonen ryddig og fin. Dersom du har ett nyhetsinnslag på til dømes youtube av relevans skal dette også presenteres i korte trekk. Partiuthengning og propaganda for å sværte andre partier er ikke ønskelig. Det er ikke ønskelig med kortere innlegg av den typen som egentlig hører hjemme i oppslagstavlen der partiet du forakter mer enn noe annet har gitt deg en anledning til å kaste dritt. Du må gjerne diskutere saken og dens omfang og hvordan du mener det burde løses. Men rein propaganda er ikke ønskelig. Dette gjelder også spesifike personeri lederstillinger. Det blir i grovetrekk de reglene som kommer i første omgang, håper jeg slipper å legge til noen pågrunn av folk ønsker å dra diskusjonen ut i det mindre detaljerte. For det er nemmelig det jeg ønsker å få frem i denne tråden, detaljene i arbeidet på Stortinget. Jeg kommer tilbake med enkle saker selv, men dersom noen har en aktuell sak som ønskes å diskutere er det bare å starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå