Siphlonurus Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Vi har akkurat fått oss ny TV og bildet hakker på alle kanaler. Tidligere har vi hatt en gammel kasse-TV uten at dette var noe problem. Den nye er en Samsung 46' Smart TV (UE46F6345SBXXE ). Vi har Canal Digital kabel-tv med en Sagem HD103-C dekoder. Det er ca 8 meter fra vegguttak til der TV'en står og antenneledningen består av 3 skjøter.. Når vi kobler til med bare en lengde (ca 3 m) så fungerer det greit. For å sjekke om det var skjøtene som var problemet så kjøpte vi en 10 ledning uten at dette hjalp (denne ble dog kjøpt på Biltema). Vi har vært i kontakt med Canal Digital (ventet i 1 t 51 minutter på tlf..) og de skulle sende over en tekniker, siden det kunne være dårlig signal. Dette var før vi testet om det fungerte med kortere ledning. Skal ikke signalet være godt nok til å kunne bruke 8-10 meter antenneledning fra uttak til TV? Hvem sitt ansvar er dette og kan vi risikere å måtte betale for service/sjekk siden det fungerer med kort ledning. Vi leier forøvrig leilighet inkl kabel-TV og abonnementet står derfor på huseier som vi ikke ønsker å bry med dette. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 At det funker med kortere ledning har ingenting å si, da det skal være mulighet for lengre avstand. Dermed vil heller spørsmålet være om det er feil med selve produktet eller en innstilling du kunne gjort selv. Har en følelse av at du må ut med en slant for hjelpen, og burde komme fra din lomme dersom det viser seg å være en innstiling du kunne gjort selv Canal Digital har forresten en on-line chat på siden for support Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 At det funker med _en_ tremetring istedet for _tre_ tremetringer har mye og si, da hver skjøt gir støy og signaltap. At det ikke funker med biltemakabelen er jeg mer usikker på. Jeg vet CD anbefaler trippelskjermede kabler for sine produkter, men selv kjører jeg en 10m biltemakabel som ligger i kveil bak tv'n uten at det gjør noe utslag på signalet. Jeg tror det kan være ganske greit å få tak i en tekniker for å sjekke signal, hvis det er gammel installasjon kan det være du må bytte veggboks da det visstnok skal være en form for demping innebygd i denne for CD sine instruksjoner (har jeg lest ). Er det uttak for kabelmodem på veggboksen? -C- Lenke til kommentar
Siphlonurus Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Takk for svar. Etter et par dager forsøkte vi på nytt med 3 ledd og da fungerte det plutselig likevel og satser på at det holder seg slik. Usikker på om vi har uttak for kabelmodem men det er i alle fall et uttak som ser ut til å være gjenget i tillegg til uttak for antenneledning. Fikk forresten til å skifte kanal med fjernkontrollen for TV'en en stakket stund ifm at vi testet diverse, men det varte dessverre ikke lenge. Muligens fordi vi i mellomtiden hadde koblet antenneledningen direkte i TV'en? Fikk faktisk inn noen kanaler også da uten bruk av dekoder men på flere kom det melding om forvrengt signal. Etter dette fungerte det med lengre ledning. Vurderer å bestille CAM-modul til Canal Digital kortet for å slippe 2 fjernkontroller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå