Gå til innhold

Ny pc for gaming

Anbefalte innlegg

God kveld.

Stresser litt med nytt pc-kjøp her.

Har satt at et budsjett på rundt 10.000,- for en gamingmaskin som jeg håper holder til å kjøre det meste av spill rundt ett år fram i tid før jeg må begynne å oppgradere. Har satt sammen noe jeg tror vil gjøre jobben, men hadde vært greit om noen ser ting som kunne vært endret på :)

http://gyazo.com/46673143aa16674999c47c52e4ba6405

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har pengene kjøp en samsung evo. Hvis du vil slippe og oppgradere allerede neste år, gå for en i5 4670k. Gå også heller for en corsair rm 650 eller xfx proseries 750 istedenfor cx 750, da disse er veldig "lada" aktigkvalitet. Noen sier bytt gpu til et annet merke, men broderen har bare gode erfaringer med xfx.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan dere anbefale det oppsettet, eller bør han eventuelt forandre noe på det? Han ser ikke på det som nødvendig å legge til en CPU i K-serien da han ikke skal overklokke.

Dere snakker om strømforsyningen, bør han eventuelt velge en annen?

Lenke til kommentar

Kan dere anbefale det oppsettet, eller bør han eventuelt forandre noe på det? Han ser ikke på det som nødvendig å legge til en CPU i K-serien da han ikke skal overklokke.

Har en i5 3470 samt en 780, Angere til de grader at jeg var litt gjerrig på de hundrelappene :/ Så anbefaler å kjøpe K versjonen uansett :)

Lenke til kommentar

Litt dårlig skjermkort for pengene. Cpu med K bak navnet koster nesten ikke mer men kan gi deg 25 mer ytelse gratis. Bare pass på at de står z foran hovedkortet.

Bygg selv og få mer for pengene. Er ikke vanskelig men ganske moro.

Lenke til kommentar

Her får du mere for pengene. Mangler OS og skjermkort så det må du legge til ekstra.

Å ikke kjøpe en K prossesor kommer du nok til å angre på. Hovedkortet kommer med en utility hvor du enkelt kan velge fra 4Ghz til 4,6Ghz med kun et tastetrykk. Husk at du må ha en skikkelig CPU kjøler før du overklokker.

Lenke til kommentar

Bytt SSD ASAP.

Hyperx SSD er rett & slett dårlig og har litt for stor variasjon i hastighet for min del, er ikke noe god kontroller på den. Se bilde for HyperX resultater: http://gyazo.com/47eeed4cb5696468bd241516977da48c

Samsung sine disker er Top Notch, gå for de. Samsung EVO er en god disk som får ca like gode resultater som Pro versjonen som koster en slant mer. Se bilde for Samsung Pro resultater: http://gyazo.com/b271a16e592879d710ec50ca7908ad43

Som de andre nevner så bør du gå for en -K prosessor da den har en ulåst multiplikator som åpner opp et hav for overklokking. For PSU så burde du gå for en RM serie. Full modulær og ikke alt for dyr.

Endret av SuperSmasherX1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...