smurfine Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Solgte et par sko til en dame på Finn og vi avtalte at hun skulle overføre pengene før jeg sendte de. Jeg sjekket kontoen og hadde fått inn et beløp som nesten stemte så jeg trodde det var henne og sendte skoene i god tro. Viste seg dagen etterpå når navnet kom opp i banken at det ikke var henne likevel. Og har nå enda ikke fått penger av henne og det er 3-4 uker siden jeg sendte de. Har sendt mail 2 ganger og ringt flere ganger men telefonen er bare avslått. Har skrevet til henne at jeg kommer til å anmelde saken om hun ikke overfører pengene. Trodde jeg kunne anmelde på nettet, men ser ut som jeg må fysisk på politistasjonen for dette. Er det egentlig noe vits eller kommer de 100% sikkert til å henlegge saken? Jeg kan her bevise at hun har skrevet i e-post at pengene skulle komme inn dagen etterpå og har utskrift fra nettbanken som viser at pengene ikke har kommet inn. Har fullt navn og adresse på henne og vet hvor hun jobber. Er snakk om 500.-, men er irriterende likevel for hun virket så ryddig. Er mer prinsippet. Kommer hun i det hele tatt til å få beskjed om at hun er anmeldt? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Anmeldelse hjelper kanskje ikke, men da kan du heller ta saken til forliksrådet og få en dom der. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Dere har en avtale, så ta det til inndrivelse i forliksrådet. 1 Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Ja bortsett fra at gebyret i forliksrådet er på kr. 860.- og hun bare skylder meg 500.-. 1 Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Har ikke Finn et sikkert betalingssystem? ..sånn til neste gang Er du sikker på at hun bruker mailen og har fått lest det du skrev? I så fall jævlig idiotisk av henne å ignorere det, skulle nesten tro det var en planlagt svindel, som det antakeligvis ikke er. Er nummeret skjult i telefonkatalogen? Om du får tak i navnet hennes, kanskje det lar seg gjøre å finne til familie.. Eller så kan du skrive et brev til adressen hennes hvor du fremstår skummel og ustabil. Da hadde i hvert fall jeg betalt plz don´t burn down my house and rape me with your stolen shoes Endret 5. januar 2014 av Jahdu Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Ja bortsett fra at gebyret i forliksrådet er på kr. 860.- og hun bare skylder meg 500.-. Det kan du legge til kravet ditt og følgelig kreve henne for 500kr + 860kr. 1 Lenke til kommentar
fleur Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Men hva om jeg taper saken eller hun ikke har penger til å betale? Lenke til kommentar
fordongianus Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, Du har en dokumentasjon en en avtale om et salg og aksept skriftlig, så å stevne henne for forliksrådet er jo en mulighet. Jeg skal ikke forskuttere noe, men svarer hun hverken på epost eller telefon, så er det vel en viss sjanse for at hun ikke tar turen til Forliksrådet heller. Da blir det fraværsdom, forhåpentligvis i din favør. Hun må da betale kravet og rettsgebyret. Har hun jobb og penger, så blir det en affære med namsmannen og tvungen lønnstrekk. Har hun ikke penger, så ender du mulig opp med både tapet og rettsgebyret. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Men skal man se realistisk på det: Hun har garantert penger, det er snakk om 1360kr, om hun ikke har jobb har hun nok annen form for trygd. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Hm ok har sendt en mail til forliksrådet iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå