Saftis Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Satt og så på TV i dag, da den kom en høy "poppelyd", og så reduserte lydnivået seg til ca. 30% av normalt. Oppsettet mitt er: Ny TV via headphone jack => aux in phono plugger på en gammel Denon-forsterker => Gale høyttalere. Grunnen til at jeg bruker headphone ut av TV er for å kunne kontrollere volum med TV sin fjernkontroll, selv om jeg har fått inntrykk av at det skal gi dårligere lydkvalitet. Når jeg kobler mobil til samme plugger i forsterken, virker volumnivået til å være greit. Det eneste som er litt merkelig (som jeg ikke har lagt merke til før i hvert fall), er at jeg ikke kan justere balance på forsterken, dvs. høyttalerne gir likt balansert volum... betyr det at jeg sender inn mono signal til den? Når jeg kobler hodetelefoner i TV virker volumet til å være normalt (tror jeg... vanskelig å huske hva de gamle nivåene var). Uansett, betyr dette at noe er ødelagt i TV? Det skal nevnes at TV hele uken jeg har brukt den har hatt irriterende elektronisk støy/crosstalk fra headphone-utgangen, og det har den fortsatt. Bør jeg sende tv på reperasjon/reklamasjon, eller har jeg ødelagt det selv ved å koble headphone-utgang til forsterker? Endret 4. januar 2014 av Saftis Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Har du kabel-TV? Har du jordet stikkontakt? Grunn til at jeg spør er at det ofte blir problemer med å koble noe til en TV, pga potensialforkjeller. Det er spesielt et problem med kabel-TV. Man bør bryte jordsløyfe med å koble et galavanisk skille på TV kabelen. Slike skiller er uansett påkrevet hvis man har jordet strømnett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå