Pugnax Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hei, Har bodd i denne leiligheten siden oktober. Like etter at jeg flytttet inn har jeg hatt problemer med internetten. Den detter ut stadig vekk noe som gjør at jeg ikke får benyttet nettet til spilling, jobb o.l Har jeg noen rettigheter i forbindelse med slikt? Har Get. Da jeg bodde litt lengre bort i området hadde jeg absolutt ingen problemer, men her er nettet et mareritt. Irriterer meg ekstremt, spesielt da jeg også betaler for raskere nett. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Du har rett til å ringe de å gi beskjed om at nettet ditt er ustabilt. Svært ofte justerer de da på linjen din slik at den blir mer stabil. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Det er avtalefrihet mellom internettleverandør og kunde. Selv om dette sannsynligvis er kontraktsbrudd, må du lese kontraktsvilkårene da du inngikk avtalen med Get for å se om situasjonen du beskriver utgjør et avtalebrudd, og om du eventuelt kan heve kontrakten (dersom du f.eks. har bindingstid). Dersom Get ikke aksepterer kravene dine, kan du klage saken inn for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon: https://www.brukerklagenemnda.no/ Endret 4. januar 2014 av Pixma Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Du har rett til å ringe de å gi beskjed om at nettet ditt er ustabilt. Svært ofte justerer de da på linjen din slik at den blir mer stabil. Har forsåvidt gjort det flere ganger, burde kanskje nevnt det. Fikk bare beskjed om at de skulle se på det og at det var forstyrrelser i området Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Har forsåvidt gjort det flere ganger, burde kanskje nevnt det. Fikk bare beskjed om at de skulle se på det og at det var forstyrrelser i området Jeg anbefaler at du heretter kontakter Get skriftlig, hvis mulig, i tilfelle du trenger dette som dokumentasjon i etterkant. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Get kan være ekstremt trege med å rette opp "forstyrrelser" (som jeg mistenker kommer av for lite kapasitet i forhold til antall kunder). Jeg hadde i hvert fall samme problem her jeg bor for et par år siden, og ble da fortalt at de jobbet med å utvide nettet i mitt område pga. for lite kapasitet. Det sto også på feilmeldingene for mitt område på nettsiden deres. Etter et halvt år, uten at noe skjedde, skiftet jeg leverandør. Når jeg et halvt år etter det igjen sjekket for moro skyld, var meldingen på nettsiden deres fortsatt den samme. Endret 4. januar 2014 av Schwarzwald Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Er du helt sikker på at det faktisk er hos Get problemet ligger? Skjekk alt utstyret ditt, og nestegang nettet "hopper ut" ta en kabel du er 110% sikker på at funker og koble den rett i modemet og se om du har nett da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå