bellduck Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hei! Jeg er rimelig noob på dette, men har et ørlite prosjekt som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp til. Akkurat nå står jeg fast med å skulle få en knapp til å opprette en fil (.bat i form av tekst) og lagre den i en posisjon "bestemt" av en tekstboks. Knappen skal deretter kjøre denne filen. Filens innhold (tekst) skal også delvis komme fra den samme tekstboksen. Noen som vet hvordan jeg bør gå fram? Dette er hva jeg har så langt. Det er Button2 som altså skal gjøre dette. Jeg bruker VS Express 2013 om det har noe å si. Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click OpenFileDialog1.Title = "Select file" OpenFileDialog1.InitialDirectory = "C:\" OpenFileDialog1.ShowDialog() End Sub Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(sender As Object, e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk Dim strm As System.IO.Stream strm = OpenFileDialog1.OpenFile() TextBox1.Text = OpenFileDialog1.FileName.ToString If Not (strm Is Nothing) Then strm.Close() End If End Sub Private Sub Button2_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button2.Click End Sub End Class Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Var visst ikke så mye respons her, men jeg prøver igjen. Har nå et nytt problem. Jeg skal få programmet mitt til å kjøre/åpne en '.jar' fil, men med "instrukser". Vanligvis gis disse instruksene via en '.bat' fil, men når jeg prøver å få VB til å kjøre den '.bat' filen så tror den at '.jar' filen finnes samme sted som alle VB-filene finnes; i stedet for i kildemappen til '.bat' filen.. Instruksene er disse: java -Xmx2G -Xms2G -jar minfil.jar nogui Her spesifiseres det altså hvor mye RAM Java får lov å bruke, samt at GUI'et ikke skal brukes (kun kommandovindu) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Kan du ikke bruke: Process.Start("sti til jar-fil", "parameters") om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå