Old Game Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hei. Har et problem når jeg har kjørt bilen varm (ikke det engang, bare 10min) og stopper (feks drar på butikken) og starter opp igjen. Da er bilen "kranglete" og få start på akkurat som batteriet er slitent. Jeg har to bilbatterier på 70v i bilen og det ene er helt nytt. Selve festene står litt "høyt" på polene da de er litt tykke, men de er ordentlig festet. Men når bilen har stått en stund og er kaldt, da starter den med en gang. Noe som er merkelig, for da kan det ikke være batteriene ikke sant? Dynamoproblemer elns? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Tipper du har 70Ah og ikke 70V. Hvis ikke er det ikker rart du har problemer. Få tak i et multimeter og mål spenningen (DCV) på batteriet med motoren i gang. Du skal ha rundt 14V-14,4V. Har du under 13,5V er det noe galt. Har du rett rundt 12V så er dynamoen død. Når bilen har stått en stund (noen timer) kan du prøve å måle spenninga på batteriet før du starter. Den skal da ligge rundt 12,8V. Så kan du prøve å måle igjen (uten å starte bilen) med fjernlys, varmeseter, varmeapparat og evt. andre ting som bruker strøm. Du skal da helst ikke ha mye under 12V. Å blande gamle og nye batterier er ikke lurt forresten. Edit: Og du må ha god (stor kontaktflate) kontakt mellom batteripoler og koblingsklemmene. Det går mye strøm her når du starter. Endret 4. januar 2014 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå