Oddvard Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei Har noen et godt forslag til program som kan lage bra Slide Show. Det må være enkelt å bruke, lage bra overganger mellom bildene og det må være mulig å sette lyd til bildene, både bakgrunnslyd og eventuelt egen lyd (kommentar) til hvert enkelt bilde. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har alltid brukt ACDsee, veldig enkelt. Trykk på et direktory og på knappen slide show. Du har også noen instillinger. ACDsee er vel det raskeste som er på markedet. I alle fall var det det for 2 år siden. Men ting kan jo ha forandret seg. Se her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=156062 Lenke til kommentar
Oddvard Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei Er der virkelig ingen flere som har noen erfaring med Slide Show og gode programmer som kan lage en god presentasjon av bilder med gode lydredigeringsmuligheter? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg lager bare show på VCD, for å vises på DVD-spiller. Jeg bruker Ulead DVD PictureShow 2. Den er enkel og rask å bruke, men på VCD blir oppløsningen for dårlig hvis du bruker overganger. Så det unngår jeg. Spilleren min tar ikke SVCD. Det fulgte med Ulead Photo Explorer, som kan brukes til å lage show for visning på PC. Den har de samme mulighetene som DVDPS2 til overganger, musikk og kommentarer. En eldre versjon kan lastes gratis på http://www.ulead.com Jeg har testet PhotonTV, som er mer avansert på VCD, og gir et bedre resultat på TV. Men den var mye mer omstendelig i bruk. Lenke til kommentar
degas Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Tror jeg har vært runden igjennom på de aller fleste av programmer som er designet for å lage lysbildeshow, brent på disk for visning i DVD-spilleren. Ett jeg syntes ga gode resultater er PhotonTV, men det har etter hvert visst seg ustabilt og produserer masse feil. Haugen av plater som ikke ble videre bra, er nå for stor. Har fjernet det fra maskinen. Ellers er problemet med disse programmene at de ikke håndterer stills i høy nok oppløsning - de rendrer for dårlig, og har for dårlig eller ingen kontroll over lydsiden. Men uansett er det TV'en som setter premissene med sin vesentlige lavere oppløsning enn PC-monitoren. Viktig å være klar over det, ellers sliter du deg ut på å få bildene bra nok! For min egen del har løsningen vært å gå over til et anstendig videoredigeringsprogram (Premiere), - IKKE Pinnacle studio 8 for å få den kontrollen med overganger og lyd som er nødvendig. Men alt må læres. Vil man ikke anvende tid på litt mer avanserte programmer, er man henvist til disse knappetrykk og veldig automatiserte greiene. degas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå