Gå til innhold

Billige plastbokser i porsjonsstørrelse

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å lage mat i litt større kvanta dette semesteret. Da trenger jeg plastbokser i porsjonsstørrelse som jeg kan fryse. Jeg har kjøpt noen greier på IKEA, men fant bare "smarte" bokser som kunne plasseres inni hverandre, dvs at det var stor forskjell i størrelse. Hvor finner jeg billige bokser i porsjonsstørrelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten alle matvarebutikker selger engangsbokser, men ikke alle egner seg til varmebehandling og de er ikke spesielt robuste og skaper ett lass av unødvendig søppel.

Selv foretrekker jeg bokser som kan brukes flere ganger.

For tiden bruker jeg Curver sine bokser. De har greit nok lokk, tåler både varme og kulde og er ikke alt for dyre. De kan du bla. kjøpe billig hos Jula.

Endret av Flying
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Ålreit :)

Tenkte det ikke var lurt fordi det står at "Lokket er ikke egnet for bruk i mikrobølgeovn."

Men de tåler det altså? :)

Mine har gjort det iallefall. Ser det står maks 90grader på de, så kommer sikkert an på om de kommer i kontakt med maten +++

Lenke til kommentar

Noen som har disse?

http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/husholdningsartikler/matoppbevaring/matbokser/matbokser-810657/

Nylig singel, hadde tenkt å bruke søndag til å tilberede et par-tre forskjellige gryter/supper/gratenger, sette i kjøle & fryseskap og ha middag klart på 5 minutter i mikroen i hverdagen.

Er så kjipt å stå og lage middag til en person.

Jeg har disse. Funker greit, men de tar veldig lett farge av maten man har oppi, og etter en stund kan det være vanskelig å få på lokket ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...