Kirchhoff Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hei, jeg tenker å lage mat i litt større kvanta dette semesteret. Da trenger jeg plastbokser i porsjonsstørrelse som jeg kan fryse. Jeg har kjøpt noen greier på IKEA, men fant bare "smarte" bokser som kunne plasseres inni hverandre, dvs at det var stor forskjell i størrelse. Hvor finner jeg billige bokser i porsjonsstørrelse? Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 De fleste større matbutikker som Ica, Meny og Ultra har det. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) De har dette på de aller fleste dagligvarebutikker, ikke bare de store. Har sett slike på Rema, Kiwi, Meny, Ica osv. De har også på Jula/Clas Ohlson. Endret 4. januar 2014 av TMB Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg kjøpte en god del slike på Bunnpris for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Nesten alle matvarebutikker selger engangsbokser, men ikke alle egner seg til varmebehandling og de er ikke spesielt robuste og skaper ett lass av unødvendig søppel. Selv foretrekker jeg bokser som kan brukes flere ganger. For tiden bruker jeg Curver sine bokser. De har greit nok lokk, tåler både varme og kulde og er ikke alt for dyre. De kan du bla. kjøpe billig hos Jula. Endret 6. januar 2014 av Flying Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Norgesgruppen fører noen gjennomsiktige frysebokser (Unik?) med blå lokk. De tåler maskinoppvask (og kanskje mikro, men jeg er usikker) og koster ikke mange kronene. Ikke akkurat Tupperware, men de er solide nok for meg. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Heh, så etter dette for en liten stund siden jeg også. Endte opp med å kjøpe på Ikea. Ikke så store som jeg trengte, men de hadde noen av størrelse der jeg kjøpte, som ikke var alle-størrelser-i-ett Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du finner slikt på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Noen som har disse? http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/husholdningsartikler/matoppbevaring/matbokser/matbokser-810657/ Nylig singel, hadde tenkt å bruke søndag til å tilberede et par-tre forskjellige gryter/supper/gratenger, sette i kjøle & fryseskap og ha middag klart på 5 minutter i mikroen i hverdagen. Er så kjipt å stå og lage middag til en person. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Ref ikea så er 365-boksene deres meget solide og bra, http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90066713/ Ellers har jeg endel av disse som er enklere og helt greie; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50166074/ Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 De siste der så ålreite ut 5 kroner boksen, da snakker vi Du tar av lokket før du putter i mikroen eller? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Du tar av lokket før du putter i mikroen eller? Kommer an på men det beste er bare å løsne det, så slipper du å vaske mikroen hver gang (Hvis du lurte på om lokket tåler mikro; ja) Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Ålreit Tenkte det ikke var lurt fordi det står at "Lokket er ikke egnet for bruk i mikrobølgeovn." Men de tåler det altså? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Ålreit Tenkte det ikke var lurt fordi det står at "Lokket er ikke egnet for bruk i mikrobølgeovn." Men de tåler det altså? Mine har gjort det iallefall. Ser det står maks 90grader på de, så kommer sikkert an på om de kommer i kontakt med maten +++ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Noen som har disse? http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/husholdningsartikler/matoppbevaring/matbokser/matbokser-810657/ Nylig singel, hadde tenkt å bruke søndag til å tilberede et par-tre forskjellige gryter/supper/gratenger, sette i kjøle & fryseskap og ha middag klart på 5 minutter i mikroen i hverdagen. Er så kjipt å stå og lage middag til en person. Jeg har disse. Funker greit, men de tar veldig lett farge av maten man har oppi, og etter en stund kan det være vanskelig å få på lokket ordentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå