Elinema Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg trenger råd om hvordan jeg kan fjerne bleking fra buksen min. En venninne av meg lånte den nye svarte buksa mi som kostet 400kr. Så hadde hun den på seg da hun bleket håret hjemme. Og klarte dessverre å søle på buksa mi. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dette? Har bare brukt den en gang, og vil veldig gjerne bruke den igjen! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Etter hva eg selv har erfart og også lest rundtom på nettet så virker det temmelig umulig å få til. Hårfarge er helt ekstremt vanskelig å få bort fra tekstiler og også vasken på badet... (heh) Lenke til kommentar
Elinema Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Etter hva eg selv har erfart og også lest rundtom på nettet så virker det temmelig umulig å få til. Hårfarge er helt ekstremt vanskelig å få bort fra tekstiler og også vasken på badet... (heh) Ja det er vel egentlig umulig… noen som sa til meg at jeg kunne prøve svartvask. Har aldri hørt om svartvask før. Men hun sa at buksen blir helt svarte igjen. Noen som har hørt om dette? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 5. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Det er vel egentlig mer sverte enn vask. Tenk tie-dye. Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 5. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Prøv å dekke med en svart tusj. Grei løsning for min mørkeblå genser i hvert fall. (Fungerer vel best på små merker) Lenke til kommentar
Elinema Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 sølte litt hårfarge på vasken for en stund siden, fikk det vekk med negelakkfjerner. Kanskje det funker på buksa mi også? hehe kanskje en dårlig tanke.. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 6. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg gjorde det samme på buksa mi, endte med at jeg tok den i klor og gjorde den om til en ny bukse. Har gjort det mange ganger selv, og har aldri funnet noen løsninger enda.. Si ifra hvis du finner noen! Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2014 Vet ikke hvordan forhold du har til venninnen din, og pengesituasjon.. men hun burde jo kjøpe en ny bukse til deg, for den er rimelig merket for livet. Med mindre du farger buksa som det gjøres på tekstilfabrikken med lik farge Lenke til kommentar
Elinema Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg gjorde det samme på buksa mi, endte med at jeg tok den i klor og gjorde den om til en ny bukse. Har gjort det mange ganger selv, og har aldri funnet noen løsninger enda.. Si ifra hvis du finner noen! Var den svart da? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 7. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 Var den svart da? Jepp! Har gjort det med en svart og grå bukse Lenke til kommentar
Elinema Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2014 Jepp! Har gjort det med en svart og grå bukse okei, kanskje jeg skal prøve det da Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2014 Hørt om Vanish? Er kanskje ikke tilstrekkelig til å fjerne hårfarge, men fungerer overraskende godt på flekker fra mat f.eks. Reddet noen av mine skjorter ihvertfall Lenke til kommentar
Flying Skrevet 13. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2014 Siden det var blekemiddel og ikke hårfarge som ble sølt på buksen så er ikke det noe man kan fjerne. Flekken som er på buksen er fravær av farge, ikke tilsatt farge. Det må tilsettes ny farge for å få bort flekken. 2 Lenke til kommentar
Elinema Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2014 Siden det var blekemiddel og ikke hårfarge som ble sølt på buksen så er ikke det noe man kan fjerne. Flekken som er på buksen er fravær av farge, ikke tilsatt farge. Det må tilsettes ny farge for å få bort flekken. Hvordan kan jeg tilsette ny farge da? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2014 Hvordan kan jeg tilsette ny farge da? F.eks: http://farvehandel.no/no/forsiden/nyheter/dylon-toeyfarger Dette var fyrste google treffet, du finner sikkert tilsvarande stoffarger på butikker som selger enten farger eller stoff. Hobbybutikker bruker også å ha stoffarger. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 19. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg har flere ganger sprutet klor på sorte joggebukser og ikke merket det før etter det har bleket seg. Da har jeg tegnet over med sort sprittusj. På en sidrumpet joggebukse med godt innarbeidet knær fungerer det godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå