Gå til innhold

Noob - Koble 600w pære til ballast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første bildet viser ballasten som er koblet sammen med en "clip-on unit". Så ser det ut som du har koblet disse fra hverandre - hvorfor det?

 

Den clip-on saken har tegnet på tilkoblingspunkter for "Mains" og "Lamp". Da er det jo enkelt nok, to ledere til støpsel, og to ledere til lampe.

Den tredje lederen på stikkontakt og lampe er gul og/eller grønn, dette er jord. Disse bør kobles sammen.

Lenke til kommentar

Slik jeg har koblet det nå er slik som på de tre øverste bildene. La bare ut litt flere bilder i tilfelle det kunne kaste lys over saken. (ghawd, pun NOT intended) :)

 

Slik det står er det altså slik som du sa Hårek. Jordledningene har jeg plassert på høyre side av ballasten slik som man ser på det første bilde hvis man zoomer inn. Har ikke jordede stikkontakter om det har noe å si.

 

Kan det være pæra som har gått? De første par gangene jeg prøvde å skru på lampa så gikk strømmen. Da hadde jeg koblet feil i alle fall..

Lenke til kommentar

Da du hadde koblet slik at strømmen gikk så er det vel flere muligheter for at noe er ødelagt.

 

Har lite erfaring med slike lamper, og ingen kunnskap om denne typen som har tenner (ignitor).

Det er kanskje ikke lurt å begynne å måle spenninger heller, ser ut som det kan være opp til 5000 Volt fra tenneren.

Men det er antagelig andre her som har denne kunnskapen, du får vente på innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...